כל מה שחשוב לדעת על בטא קרוטן

freedigitalphotos.net | By stockimages

freedigitalphotos.net | By stockimages

מאחורי השם המוזר מסתתר אחד מרכיבי המזון החשובים והעוצמתיים ביותר: הכירו את הבטא קרוטן, פיגמנט צהוב כתום ממשפחת הקרטנואידים, שחיוני לבריאותנו באופנים רבים ושונים.

מהי משפחת הקרטנואידים ואיך היא משפיעה על הבריאות שלנו?

למעשה הקרטנואידים הם משפחה של פיגמנטים שמעניקים לפירות וירקות האדומים, הכתומים והצהובים את צבעיהם. לקרטנואידים יש תפקיד חשוב בהגנה על הגוף מפני מחלות ובעיות בריאות שונות כגון מחלות לב, סרטן, עיוורון, שבץ ועוד, והם מסייעים גם בהתמודדות ומניעת סיבוכי סוכרת, בשיפור תפקודן של הריאות ובאופן כללי חשובים מאוד לשמירה על גוף חיוני ובריא.

מהו בטא קרוטן?

בטא קרוטן הוא הקרטנואיד הידוע והמפורסם ביותר והוא גם המקור העיקרי לויטמין A (בגלל יכולתו המצויינת להפוך לויטמין זה). לבטא קרוטן יש תפקידים רבים ובין היתר הוא חיוני לראיה (לא סתם תמיד אמרו לנו לאכול גזר כדי לראות טוב יותר), לגדילה, לריפוי רקמות שונות בגוף, לחלוקה של תאים, לבניית העצמות והשיניים, להגברת הפעילות של מערכת החיסון בגופנו, להגנה על דרכי השתן ואפילו לשמירה על רמות כולסטרול תקינות והפיכתו להורמונים חיוניים בגוף הגבר והאישה.

מה הקשר בין בטא קרוטן לבריאות העור?

בטא קרוטן תורם רבות לבריאות העור שלנו היות והוא המקור העיקרי לויטמין A, שלו תפקיד חשוב בשמירה על העור מפני נזקים והזדקנות, תחזוקת העור וריפוי רקמות שונות.

איך צורכים בטא קרוטן בכמות מספקת?

קודם כל, חשוב לדעת שלמרות שבטא קרוטן חיוני כל כך לגופנו, בהחלט לא מומלץ לצרוך אותו בכמות מוגזמת שכן לעודפים גדולים יש השפעה לא טובה על הבריאות והם עלולים לגרום לנזקים לעובר אצל נשים בהריון, לעלייה בסיכון לשברים בירך ועוד. הכמות היומית המומלצת היא 900 מיקרוגרם לגבר ו – 700 מיקרוגרם לאישה, ובצריכה של עד 3000 מיקרוגרם ליום לא ייגרם לגוף נזק.

את הבטא קרוטן ניתן למצוא במזונות שונים מן הצומח כגון אצות ים, פפריקה מיובשת, גזר, דלעת, בטטה, עגבנייה, תרד, ברוקולי, סלק, נענע ופלפל אדום, וכן בפירות כמו תפוז, מנדרינה, מלון, פאפאיה, אפרסמון ומישמש. בנוסף, אם אתם צורכים מזונות מן החי ניתן למצוא אותו במוצרים כמו ביצים, חלב וכבד.

כאן חשוב להוסיף שמומלץ לצרוך את הבטא קרוטן בשילוב עם חומצת שומן שתסייע לו להיספג טוב יותר, כגון שמן זית.

לסיכום, בטא קרוטן, הקרטנואיד רב העוצמה הוא חשוב וחיוני לבריאות שלנו. תזונה מאוזנת ובריאה יכולה לספק את הבטא קרוטן בכמות מספקת וזוהי עוד סיבה מצויינת לשלב גזר, בטטות, אצות ושאר ירקות ופירות בצבעים חמים בתזונה שלכם.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: