כל מה שרציתם לדעת על קפה

http://www.freedigitalphotos.net/ | By zirconicusso

http://www.freedigitalphotos.net/ | By zirconicusso

האם אתם אנשי קפה?
לא יכולים להתחיל את הבוקר בלעדיו?
חייבים קפה אחרי הארוחה?
זה לא בהכרח רע. מסתבר שלקפה יש הרבה יתרונות בריאותיים שתשמחו להכיר.

היתרונות והחסרונות של הקפה

בקפה יש הרבה מעבר לטעם. למרות כל העיבוד שהוא עובר בדרך לכוס, בכל זאת חלק מהערכים התזונתיים שבפולי הקפה מצליחים להשתמר:

  1. נוגדי חמצון: הקפה מכיל כמות גדולה מאוד של נוגדי חמצון. למעשה, מי שאוכל תזונה מערבית ממוצעת, מקבל יותר נוגדי חמצון מהקפה מאשר מפירות וירקות!
  2. ויטמינים ומינרלים: בעיקר ויטמין B2. הכמויות לא גדולות, אבל זה בכל זאת תוספת למה שאנחנו מקבלים בצריכה שלנו.
  3. קפאין: הקפאין פועל כמעורר על המוח. המשמעות היא לא רק שהוא מעורר אותנו, אלא גם מחדד את יכולת החשיבה והריכוז. הוא גם משפר את מצב הרוח.

כל זה הופך את הקפה לבעל תועלות רפואיות משמעותיות:

  • מחלות של המוח ומערכת העצבים: צריכה קבועה של קפה מפחיתה את הסיכון לחלות באלצהיימר ובפרקינסון, בשיעורים של 30-60%!
  • מחקרים עדכניים מראים שצרכני קפה נהנים מסיכון מופחת לסוכרת. כל כוס קפה יומית מפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת ב-7%.
  • הקפה גם מגן על הכבד. שתיה של קפה מגינה על הכבד מפני שחמת הכבד (לא מפתיע, לאור תכולת נוגדי החמצון הגבוהה), ואפילו מפני סרטן הכבד.
  • זוכרים את הקפאין והשפעתו על מצב הרוח? הקפה מפחית מקרים של דכאון והתאבדות.
  • חלק מהמחקרים אפילו גילו שהקפה מאריך את תוחלת החיים.
  • הקפה גורם לשחרור של שומנים לדם. טוב לשתות כוס קפה כשעה לפני פעילות גופנית – זה גם ממריץ וגם נותן לנו חלון הזדמנויות, בו השומנים כבר משוחררים לדם, ואז הגוף מנצל אותם ומפרק אותם לאנרגיה זמינה במקום לשמור אותם במאגרים.

נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יש לנו פה אישור לשתות קפה כמה שאנחנו רוצים?
לא בדיוק. לא לשכוח שלקפה יש גם את החסרונות המובהקים שלו:
כמויות גדולות של קפה יכולות להפריע לשינה ולגרום לעוררות יתר ועצבנות. למי שרגיש – גם כוס אחת היא יותר מדי.
חלק מהאנשים גם רגישים לקפה באופן שמעלה את הסיכון להתקפי לב.
מעבר לכך, הקפאין הוא חומר ממכר, סם. מי שמכור ומפספס אפילו כוס אחת, עלול לסבול מתסמיני גמילה: כאבי ראש, עייפות, בלבול ועוד.
הקפה מכיל חומר בשם קפסטול, שגורם לעלייה ברמות הכולסטרול בדם.
ההתמכרות של הגוף מביאה גם לירידה ברגישות לקפה – המשמעות המעשית היא שתצטרכו יותר ויותר קפה כדי ליהנות מהאפקט המעורר ומחדד המחשבה.

ומה עם קפה נטול קפאין?

הקפה הזה עובר תהליכים כימיים שמוציאים את הקפאין מפולי הקפה. לכן הוא גם מכיל עקבות של כימיקלים מזיקים וגם אין בו את כל היתרונות הבריאותיים שציינו.
בקיצור – עדיף להימנע.
אותו הדבר בנוגע לקפה נמס – שגם הוא עבר הרבה תהליכים, כימיים ואחרים, ואין הרבה קשר בינו לבין פולי הקפה הטבעיים.

איזה קפה כדאי לשתות?

כדי ליהנות מכל היתרונות, הכי טוב לשתות קפה פילטר – בלי תוספות של חלב, סוכר או ממתיקים מלאכותיים.

למי כדאי להימנע מקפה?

נשים בהריון או מניקות – הקפאין משפיע על העובר ועל החלב ומגיע לתינוק.
אנשים שנוטים לעצבנות, לחץ דם גבוה או נדודי שינה.

לסיכום – מי שלא נוהג לשתות קפה – לא בטוח שכדאי להתחיל, כי יש לו גם חסרונות. אבל אם אתם שותים קפה ונהנים ממנו – דעו שיש לו גם הרבה יתרונות בריאותיים. שתו קפה איכותי, ללא סוכר, חלב או ממתיקים מלאכותיים, ושימו לב לכמויות ולמינונים.
תקשיבו לגוף שלכם – זה תמיד נכון.

 

(מקור: http://www.healthy-holistic-living.com/coffee-good-bad.html)

 

 

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: