כמה קפה ביום זה יותר מדי?

חשבת פעם כמה קפה את צורכת ביום? קשה לנו מאוד לוותר על כוסות הקפה שלנו ביום, הרבה פעמים צריכת קפה קשורה להרגל, לתעסוקה ופעמים פשוט להנאה ממשקה חם וטעים.  צריכה מוגברת של קפה קשורה למגוון בעיות כגון: קושי בהירדמות, רעידות, כאבי ראש, עצבנות, כתמים בשיניים, לחץ דם גבוה, הטלת שתן לעיתים תכופות ואף בעיות בעיכול.

ההמלצה למבוגרים בריאים היא לא לצרוך יותר מ 3 כוסות ביום.

איך תדעי אם את צורכת יותר מדי קפה?

  • צבע השתן צהוב מדי
  • קושי בהירדמות 
  • דופק מואץ
  • צרבת
  • אם את מרגישה שאת "חייבת כוס קפה כדי לעבור את היום".

אם את מרגישה תלות בקפה אפשר לנסות לעבור לקפה נטול קפאין וגם להוריד את הקפאין ממקורות אחרים כגון שוקולד וקולה.

פעמים רבות בהפסקת קפה אנשים חווים תסמינים ממשיים של גמילה כולל כאבי ראש, עצבנות וחוסר ריכוז.

למי כדאי להימנע מקפה או לצרוך כמויות מעטות?

  • אוסטאופורוזיס – מחקרים הראו כי נשים שאינן מקבלות את מנת הסידן המומלצת של 1200 מ"ג, צריכת קפה עלולה להביא לפגיעה בצפיפות העצם.
  • נשים בגיל הפוריות – לא מומלץ לשתות יותר מ 3 כוסות ביום מאחר ומחקר הראה קשר בין צריכת קפה להפלות.
  • נשים הרות – מחקרים הראו כי ישנו קשר בין צריכת קפה לבין משקל לידה נמוך.
  • הסובלים מצרבות – קפה מגרה את החומציות בקיבה.
  • סוכרתיים – מספר כוסות ביום משמע כמות גדולה של סוכר.

ולסיום, לא הכל רע בקפאין 🙂

כמובן שאף אחד לא צורך קפה לצורך שיפור הבריאות אבל חשוב לציין גם את זה, לקפה יש גם יתרונות בריאותיים כגון נוגדי חמצון, מגנזיום ומינרלים ואפילו נצפה קשר לשיפור מסוים בזיכרון.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: