לא רק סושי: אצות נורי במילוי ירקות

המתכון והתמונה מאתר https://www.eastewart.com

בקיץ, כשחם מדי לבשל, תמיד כיף להיתקל במתכונים קלילים, במיוחד כאלה שיכולים למלא גם תפקיד של ארוחה קלה וגם יתאימו לאירוח, עם כוס יין צונן.

אצות הן מקור מושלם לחלבון איכותי, ברזל, יוד ועוד מגוון ויטמינים ומינרלים. הן מגיעות מוכנות לשימוש, ללא צורך בבישול או הכנה מוקדמת, ולכן הן בסיס מעולה לארוחה מהירה וקלה לקיץ.

המתכון היום אולי מזכיר סושי, אבל בעצם יש עוד הרבה דרכים נהדרות לאכול אצות. המתכון אינו מכיל אורז, אלא מילוי של ירקות ורוטב טחינה פשוט וטעים. הוא מלא בשומנים טובים, ויתן לך בוסט של ויטמינים ואנרגיה. זאת יכולה להיות גם דרך מרעננת לגוון את הסלט. אפשר לחתוך יפה את הירקות על צלחת הגשה גדולה במרכז השולחן, ולתת לכל אחד להרכיב לעצמו מנה לפי הטעם.

אצות נורי במילוי ירקות ברוטב טחינה

החומרים

חבילת אצות נורי (אצות לסושי)

ירקות שאוהבים בשלל צבעים (לא חייבים הכול):

כרוב סגול פרוס דק

מלפפון חתוך לרצועות דקות

גזר חתוך לרצועות דקות

פלפלים בשלל צבעים, חתוכים לרצועות

זוקיני בשל טרי, ירוק או צהוב

גבעולי עירית

ערימה יפה של עלי כוסברה נקיים ומופרדים מהגבעולים

עלים פנימיים של חסה טרייה

תוותרו על אבוקדו בשל ומוצק, פרוס לפרוסות

לרוטב

2 כפות טחינה גולמית (אפשר משומשום מלא)

4 כפות מיץ לימון טרי

3 כפות משחת מיסו (משחת פולי סויה מותססים. להשיג בחנויות טבע ובדוכני המזרח הרחוק במרכולים)

2-4 תמרים גדולים

2 שיני שום קלופות

1/2 כפית צ'ילי (לאוהבים חריף)

מים לפי הצורך

גיוונים: אפשר להוסיף גם ג'ינג'ר טרי מגורר, עלי בזיליקום או מיורן

אופן ההכנה:

טוחנים בבלנדר או במעבד מזון את כל חומרי הרוטב, פרט למים. מוסיפים מים לאט לאט, כף אחת בכל פעם, עד שמתקבל רוטב חלק בסמיכות של טחינה.

מניחים אצה על צלחת, מסדרים מעליה ירקות שאוהבים, מוסיפים כפית מהרוטב, מגלגלים ואוכלים מיד.

מקור המתכון: https://www.eastewart.com

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: