מהי תנוחת השינה הבריאה ביותר?

איכות השינה שלנו משפיעה על תפקודינו במהלך היום וקובעת את מידת הערנות שלנו. אחת הדרכים להבטיח שינה איכותית ובריאה יותר היא לשפר את מנח הגוף ולנסות להתרגל לתנוחה בריאה שתמנע כאבים בגב התחתון, אמצע הגב ובצוואר. 
כתבה שפורסמה בוואלה בריאות נותנת טיפים לשינה בריאה יותר: 
  • מזרן קשיח מתאים יותר לגופינו ממזרן רך.
  • שכיבה על הבטן עלולה לגרום לכאבי צוואר מכיוון שהראש מונח על צד אחד, לכן אם ישנים בתנוחה זו כדאי לישון ללא כרית.
  • שכיבה על הצד היא הנפוצה ביותר, בתנוחה הנכונה הברכיים צריכות להיות בכיפוף קל כאשר הגב ישר ומקביל למיטה.
  • הכרית צריכה להיות מותאמת בעובי ובקשיחות, מומלץ לוודא כי היא תהיה בגובה שיבטיח שהראש והגב יהיו בקו ישר.

מקור: www.freedigitalphotos.net

  • הכרית צריכה להיות ממוקמת מתחת לראש ולא מתחת לכתפיים.
  • לילדים מומלץ להשתמש בכרית בין גילאי שנתיים לארבע אך לא לפני על מנת למנוע חנק.
לסיכום, תנוחת השינה הטובה ביותר היא כזאת שמתאימה למבנה גופך ולמצבך (למשל אם הינך סובלת מכאבי צוואר) שמציבה את כל עמוד השידרה במצב ניטראלי שאיננו מפעיל לחץ על הגב, הצוואר או הכתפיים.
לכתבה המלאה לחצי כאן  
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: