ממה צריך להיזהר בבריכת השחיה?

ID-10045628

freedigitalphotos.net | By suphakit73

הקיץ כבר ממש פה, ומה יותר מרענן ונעים משחיה בבריכה. זה גם בריא, גם נעים, וגם אופציה נהדרת לבילוי עם הילדים או הנכדים.

חשוב רק לזכור שהבריכה טומנת בחובה סכנות בריאותיות שונות, שחשוב לשים לב אליהן ולנקוט באמצעי ההגנה המתאימים.

אסטמה, אלרגיות וגירויים בדרכי הנשימה

הכלור הוא חומר החיטוי הנפוץ ביותר בבריכות. כשהוא נמס במים הוא יוצר תרכובות שונות, שמנטרלות חיידקים, פטריות ורעלנים נוספים. התרכובות האלה, כמו גם אדי הכלור שאנו נושמים, פוגעים בריריות הריאה ומערכת הנשימה וגורמים לגירויים. אצל מי שרגיש זה יכול לגרום לקוצר נשימה, נטייה מוגברת לאלרגיות במערכת הנשימה, שיעולים, צרידות ועוד, עד כדי התקפי אסטמה.

ההשפעה של אדי הכלור חזקה במיוחד בבריכות סגורות, בהן האדים נשארים כלואים בתוך המבנה ומצטברים. כדי להפחית את החשיפה לאדי הכלור כדאי לבחור בבריכה פתוחה, שבה אדי הכלור מתפזרים ולא מצטברים.

למי שרגיש, אפשר למצוא בריכות שמשתמשות במלח לחיטוי, במקום בכלור, ולהימנע כליל מהמגע עם הכלור והתרכובות שהוא מייצר.

אדמומיות ודלקות בעיניים

החשיפה לאדי הכלור גורמת לתגובה אלרגית גם בעיניים – רבים חשים צריבה, אדמויות ואפילו דלקות עיניים חוזרות לאחר השחיה בבריכה.

כדי למנוע את הגירוי חשוב להצטייד במשקפת מותאמת לפנים, שתהיה אטומה למים ולאדי הכלור ותגן על העיניים.
אם העיניים אדומות או צורבות, אפשר לנקות אותן בצמר גפן טבול בחליטת תה קמומיל פושר, שירגיע את הצריבה.
במקרה והצריבה לא עוברת כדאי לפנות לרופא לבדוק אם יש צורך בטיפול נוסף.

דלקות אוזניים

מי הבריכה וסביבת הבריכה הרטובה הם כר פורה להתפתחות של חיידקים ופטריות, אשר גורמים לדלקות אוזניים. דלקות אוזנייים נפוצות אצל מי שמרבה לשחות בבריכות.

כדי להגן על האוזניים מומלץ לשחות עם אטמי אוזניים מותאמים. את אטמי האוזניים יש לחטא לאחר השחיה, וכן לדאוג לייבש היטב את אפרכסת האוזן עם מגבת. כמו כן, רצוי מאוד להימנע משימוש במקלות אוזניים, משום שבין היתר, הם מורידים את מעטה השעווה שמגינה על האוזן מפני הרטיבות.

אם מופיע כאב או הפרשות מהאוזן, יש לפנות לרופא לבירור וטיפול.

פטרת הציפורניים

כאמור, הבריכה היא מקום גידול נוח ונעים לפטריות, שאוהבות חום ולחות. השהיה הארוכה במים גורמת להתרככות העור שסביב הציפורן, ולחדירה של לחות לציפורן. כך הציפורן הופכת פגיעה וחדירה יותר לפטריות.

חשוב לייבש היטב את כפות הרגליים לאחר השחיה וכמובן להשתמש בכפכפי פלסטיק או גומי במלתחות ובשירותים, כדי למנוע הידבקות.

אם רואים סימנים ראשונים להופעה של פטרת, חשוב מאוד לטפל בה כמה שיותר מהר, כי הפטריה עלולה לנדוד לציפורניים שכנות או אף להדביק את שאר בני הבית (קראו עוד על הטיפול בפטרת הציפורניים).

יובש בעור ובשיער

הכלור וגם השהיה הארוכה במים מייבשים ומחלישים את העור והשיער.
הפטריות והחיידקים שבמים עלולים לגרום לזיהומים בעור, פצעונים או גרד.

כדי להפחית את הנזק לעור ולשיער כדאי להתרחץ מיד לאחר היציאה מהבריכה במים פושרים או קרים, לא חמים, ולקצר את זמן המקלחת עד כמה שניתן.

אם העור יבש אפשר למרוח קרם לחות על העור, וכן קרם לחות לשיער.
את בגד הים הרטוב גם כן כדאי להוריד כמה שיותר מהר, וללבוש בגדי כותנה יבשים.

התייבשות

השהיה בסביבה מימית והעובדה שאנחנו לא מזיעים גורמות לנו לשכוח שאנחנו נמצאים בשמש, מבצעים פעילות גופנית ומזיעים לא מעט.

חשוב מאוד להקפיד ולשתות בזמן השהייה בבריכה, להישאר בצל עד כמה שניתן ולהימנע משחייה בשעות החמות.

וכמובן – לא לשכוח קרם הגנה, אותו יש לחדש מדי שעה-שעתיים, משקפי שמש ואבטיח קר 🙂

קיץ חם ונעים!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: