מה היתרונות של סיבים תזונתיים?

אנחנו שומעות הרבה על סיבים תזונתיים וחשוב לדעת איך בדיוק זה יכול לעזור לשמור על הבריאות ועל המשקל.

סיבים תזונתיים הם למעשה תת קבוצה במשפחת הפחמימות.

 

בשונה מפחמימות אחרות, הם אינם עוברים פירוק במערכת העיכול ולכן מבחינה תזונתית איננו מייחסים להם קלוריות.

הסיבים התזונתיים תורמים לתחושת השובע ומפחיתים את ספיגת השומן מהמזון ולכן מסייעים לתהליך הירידה במשקל.

כמו כן, הם עוזרים בהסדרת פעילות מערכת העיכול.

לכן מומלץ להרבות בצריכת פירות וירקות, דגנים מלאים, וקטניות שכן הם עשירים בסיבים תזונתיים.

(גם אגוזים וזרעים עשירים בהם אך מאחר והם עתירי קלוריות ושומן מומלץ שלא להגזים בצריכתם).

הדס שטיינברג-כהן - דיאטנית קלינית

הדס שטיינברג-כהן - דיאטנית קלינית

דיאטנית קלינית מוסמכת, בעלת תואר ראשון במדעי התזונה B.Sc בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה, האוניברסיטה העברית.


טיפים ומאמרים נוספים: