מה הקשר בין כאבי גב תחתון לשרירי הבטן?

כאבי גב תחתון נובעים לרוב מחולשה של שרירי הליבה ושל שריר הרחב הבטני. שרירים אלו יוצרים מעיין חגורת בטן שמייצבת ושומרת לנו על מרכז הגוף.

כשעובדים נכון עם שרירים אלו יש הפחתה משמעותית ואף העלמות מוחלטת של כאבי הגב ומניעה של בריחת שתן בגילאים המבוגרים בזכות חיזוק השרירים הטבעתיים שמשתתפים בתנועה של שרירים אלו.

בכדי לדעת שהכאב אכן נובע מחולשת שרירי הבטן ולא מבעיה בגב עצמו, נסו להרגיש האם הכאב הוא לאורכו או לרוחבו של הגב. אם התשובה היא לרוחבו הבעיה מגיעה מחולשה של הבטן.

ישנן מספר שיטות המלמדות עבודה נכונה של שרירים אלו, ביניהן פלדנקרייז, פילטיס, יוגה ושיטת הג'הארהR האקטיבית הנלמדת בבריכות מחוממות ברחבי הארץ.

כדי לנסות לחזק ולמצוא שרירים אלו בבית, שבי על כסא עם הגב מעט נוטה באלכסון לאחור ושימי כדור קטן בין ברכייך.

לחצי בעדינות על הכדור והרגישי איך פנים שרירי הירכיים שלך מתהדקים בעדינות,

בעקבותיהם תרגישי את השירים הטבעתיים בפעולה ואז גם תגיע תחושה של שאיבת האיברים הפנימיים של הבטן התחתונה כלפי מעלה.

אם עשית זאת מספיק עמוק – תרגישי את התנועה עד לחלקו האחורי של מרכז הגב.

הצלחת? נסי ללא הכדור.

נקודה חשובה להדגשה – בכל התהליך הנ"ל, אל תכנסי למאמץ. התנועה היא עדינה ומאוד נעימה לגוף.

בהצלחה

מורנה סלוקי - מאמנת ומשקמת

מורנה סלוקי - מאמנת ומשקמת

בוגרת תואר ראשון במכללת וינגייט B.Ed. מטפלת, מאמנת ומשקמת פרטיים וקבוצות הידרותרפיה | ג'הארה R | .פילטיס שיקום תנועתי אורטופדי בשיטת הטריגר פוינטס | עיסוי שוודי ורקמות עמוק | הוראת השחייה.


טיפים ומאמרים נוספים: