מה צריך לדעת בכדי להשיג שיניים בריאות

למרות שבעשורים האחרונים המודעות לשמירה על בריאות הפה והחניכיים הולכת וגדלה, במחקר שנעשה בארה"ב התוצאות הראו כי על אף שאנשים שומרים על היגיינת הפה, למעלה מ 90% מהבוגרים סובלים מחורים בשיניים. 
ישנם סוגים שונים של מאכלים ומשקאות  שכדאי להימנע מהם או להוריד כמה שניתן את צריכתם בכדי למנוע בהמשך בעיות מורכבות וכואבות בשיניים.
ממה כדאי להימנע: מקור התמונה: www.freedigitalphotos.net
סוכר – מאז שהיינו קטנים מסבירים לנו עד כמה שסוכר מזיק לשיניים וזה אכן כך.  מספיק ששותים מספר כוסות משקה ממותק במהלך היום והשיניים יכוסו בחומצה הממיסה את אמייל השן שתפקידו להגן עליה.  
שימו לב כי במאכלים או משקאות שכתוב עליהם "ללא תוספת סוכר", הם עדיין מכילים סוכר טבעי שיכול גם כן להזיק לשיניים.
אלכוהול – משקאות אלכוהולים נוטים לייבש את הפה ולכן החומצות ממיסות את אמייל השן.  
פירות יבשים – לא סתם הם כל כך טעימים ומתוקים, הם מלאים בסוכר ומהווים את אחת המלכודות הידועות לחורים בשיניים.  מומלץ להשתמש בחוט דנטאלי לאחר אכילתם ולצחצח שיניים.
משקאות קלים – אם אינכם מצליחים להימנע מהם ולהסתפק רק במים, לא מומלץ לצחצח שיניים מיד אחר כך, שכן צחצוח מיידי יכול לגרום להן להיות יותר רגישות לשחיקה.
מה בריא לשיניים: רופאי שיניים מומחים

נאתר עבורך רופא מומחה, בעל וותק. באזור מגוריך ובמחיר הוגן!
לחץ כאן לפרטים

גבינה – למנהג של הצרפתים לקנח ארוחה בגבינה יש יתרון נוסף והוא שלגבינה יש PH גבוה המסוגל לנטרל את החומציות.  
מסטיקים/ סוכריות ללא סוכר – היתרון הגדול של לעיסת מסטיק ללא סוכר הוא בייצור מוגבר של רוק המונע את רמת החומציות הגבוהה בפה.
נשנושים בריאים – אגוזים, גרעיני חמנייה, ירקות ופירות טריים ויוגורט הם מזונות שניתן לאכול מבלי שיזיקו לשיניים.  מחקר שנעשה לאחרונה הראה כי לחמוציות ישנן תכונות היעילות נגד עששת.


מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: