כיצד ניתן למנוע גזים ותחושה של נפיחות?

תחושה של נפיחות בבטן הינה תופעה מאוד לא נעימה הגורמת לחוסר נוחות וכאבי בטן המשפיעה על נשים וגברים כאחד.  הסיבות לכך יכולות להיות רבות (למשל צליאק, אי סבילות ללקטוז, תסמונת המעי הרגיז, מצבי לחץ ואפילו עישון)אבל הנפוצה שביניהן נובעת כתוצאה מתזונה לא נכונה.

 למה שאנו אוכלים יש השפעה רבה על האופן שבו הקיבה מעכלת את המזון ומבחינה זאת קל יחסית לטפל בבעיה מאחר ומדובר בשינוי של התפריט התזונתי שמאוד יכול לעזור להפחית את הישנותם של המקרים

freedigitalphotos.net | marin

freedigitalphotos.net | marin

.

מאילו מזונות מומלץ להימנע?

כמו בכל דבר, לכל אחד ההשפעה שונה, זאת אולי נראית כמו רשימה ארוכה, אבל כמובן שלא מוותרים על הכל, יש לבדוק כל פעם סוג מזון אחר מה הייתה מידת ההשפעה של החסרתו מהתפריט התזונתי.

  • משקאות מוגזים
  • משקאות חומציים כגון מיצים וקפה
  • מוצרי חלב
  • פסטה, דגנים ופחמימות
  • קטניות
  • מזונות שומניים ומטוגנים
  • מאכלים עם תיבול חריף
  • ירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, קולורבי, ברוקולי)

מהם המזונות המומלצים להפחתת תחושת הנפיחות?

  • שתייה של תה מנטה או קמומיל מרגיעה את הנפיחות בבטן.
  • ג'ינג'ר (זנגביל), אניס, כוסברה – נחשבים כתרופה טבעית להקלה על מערכת העיכול  
  • לאכול יותר מזונות העשירים בסיבים תזונתיים
  • שומר

 ישנם גם שינויים התנהגותיים שכדאי לנסות:

  • לעשות יותר פעילות גופנית
  • לאכול לאט
  • ללעוס את האוכל היטב
  • יש הטוענים שלא מומלץ לשתות באמצעות קש הגורם להחדרת אוויר מיותר
  • לעיסת מסטיק גורמת לבליעת אוויר הגורם לתחושת הנפיחות 

 לסיכום, תחושת נפיחות וגזים כלואים יכולה בהחלט להיות לא נעימה אבל כן ניתנת להפחתה ולהקלה בתסמינים.  במידה והבעיה לא נפתרה או מחמירה מומלץ לפנות לרופא לבדיקה מקיפה.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: