רפואה מונעת: 6 דברים שחשוב לדעת לפני החורף

freedigitalphotos.net | Ambro

freedigitalphotos.net | Ambro

אמנם לאורך כל השנה אפשר להצטנן, אבל בעונת הסתיו והחורף הגוף שלנו רגיש יותר להצטננויות המדבקות, שפעות ומה שאנו מכנים "מחלות חורף". מזג האוויר הקר גורם לנו להיות פגיעים יותר ולכן הסיכוי להידבק גבוה יותר.

למרות שאף אחד לא יכול להיות חסין בפני ווירוסים, בכל זאת, ישנם כמה דברים ששכל אחד יכול לעשות על מנת למנוע הידבקות במחלות חורף.

הנה מספר דרכים יעילות להימנע מהידבקות:

  1. אווררו את הבית – אחת הדרכים הפשוטות ביותר למנוע ההעברה של החיידקים היא פשוט לפתוח חלונות ולדאוג לזרימת אוויר נקי. כשקר בחוץ אנחנו נוטים לסגור את כל החלונות, אולם כך לא נכנס אוויר נקי לחדר וכל החיידקים נשארים איתנו, בפנים.
  2. הימנעו להגיע לעבודה חולים – מומלץ להישאר בבית כאשר לא מרגישים טוב על מנת לתת לגוף לנוח ולהתאושש וכן על מנת למנוע הידבקות של חבריכם למשרד.
  3. הקפידו על תזונה נכונה – מערכת חיסונית בריאה תלויה מאוד במה שאנו אוכלים, מזונות כגון ירקות שורש וקטניות נחשבים לבריאים מאוד בעונת החורף. מרקי ירקות מחזקים ומחממים את מערכת העיכול.
  4. שימרו על היגיינה – דגירת החיידקים תיפסק וכך ההידבקויות בווירוסים מהאחד לשני יפסקו.
  5. צרכו ויטמינים – אכלו מזונות המכילים ויטמין C ו E המחזקים את המערכת החיסונית – רימונים, פירות הדר, פלפל אדום ושאר פירות וירקות הם מקורות נהדרים לויטמינים.
  6. אל תוותרו על פעילות גופנית – פעילות גופנית ממריצה את מחזור הדם, מחזקת את הגוף ועוזרת לשמור על מערכת חיסון תקינה. היא גם משפרת את מצב הרוח, וגם זה תורם לבריאות.

לסיכום, הקפדה על הדרכים הנ"ל תסייע להתגוננות מפני הצטננויות ומחלות מידבקות אחרות והעברתם בין בני המשפחה והסביבה הקרובה.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות