4 מיתוסים על תזונה שחשוב להפריך

אגדות יכולות לעזור לילדים להירדם, אבל כשמדובר בתזונה שלכם הן יכולות בעיקר להזיק. בשנים האחרונות עולם האוכל והתזונה מוצף בעשרות טרנדים, אג'נדות, תנועות ואסכולות וקשה מאוד לדעת למי באמת כדאי להקשיב ומי גורם לכם להאמין ברעיונות שגויים לגבי התזונה שלכם. כדי לעזור לכם לעשות קצת סדר בבלאגן השורר בתחום, אספנו כמה מיתוסים שחשוב להפריך ויפה שעה אחת קודם:

freedigitalphotos.net | By marin

freedigitalphotos.net | By marin

 1. מזון טבעי הוא תמיד בריא

התרגלנו להאמין שכל מה שטבעי ולא עבר יותר מידי תהליכי עיבוד הוא תמיד בריא עבורנו, אבל זו מחשבה שגויה. למשל, מלח הוא מזון טבעי למדי ובכל זאת אנחנו לא רוצים לשלב אותו יותר מידי בתזונה, וכך גם צ'יפס – שעשוי מרכיבים טבעיים בלבד. גם המונח "מזון לא מעובד" עובר אינפלציה בשנים האחרונות וכולם משתמשים בו כדי לתאר מזון בריאות, כשבפועל תהליכי בישול ואפיה הם סוג של עיבוד של המזון ויש לא מעט מזונות שתהליכים אלה עושים להם רק טוב (קטניות, תפו"א, קישואים, רסק עגבניות וכדו'). הסוד, כמו תמיד, טמון באיזון בין כל סוגי המזון ולא בהימנעות מכל מזון שעבר תהליך כל שהוא.

2. כדי להיות בריאים חייבים להיות רזים

אנחנו חיים בתרבות שמקדשת רזון והתוצאות הן קשות ומתבטאות בהפרעות אכילה אצל בני נוער וצעירים. בפועל, יש טווח משקל לא קטן שיכול להיות בריא עבור כל אדם ולא מדובר דווקא במשקל שבו האדם נראה או נחשב "רזה". בנוסף, גם מי שנמצא מעט מעל הטווח המומלץ בדרך כלל לא יסבול מבעיות הנובעות מכך, ולמעשה ישנם מחקרים המוכיחים שרזון יתר מסוכן לא פחות מהשמנה יתר.

3. אסור לאכול בערב, אסור לשתות כשאוכלים, אסור לערבב פחמימות וחלבונים ועוד….

כיום תוכלו למצוא שורה ארוכה של "איסורים" שקשורים לאופן שבו אתם אוכלים, מהאיסור לאכול אחרי שעה מסויימת ועד לאיסור לשתות מים בזמן הארוחה והאיסור לערבב פחמימות וחלבונים. בפועל, רבים מהאיסורים האלה הם שגויים, או מתאימים רק לקבוצה מסויימת של אנשים (למשל, מי שנאלץ ללכת לישון בשעות מאוחרות ייפגע אם יצום כל הלילה). בשורה התחתונה, לפני שאתם מקבלים על עצמכם את אחד הכללים הללו חשוב לברר אילו הוכחות יש לנכונותו, עד כמה הוא מתאים לכם והאם יש סיכוי שהוא בעצם יזיק לכם לבריאות.

4. כל אדם צריך לקחת תוספי ויטמינים

בפועל קיימת תעשייה שלמה העומדת מאחורי התוספים והויטמינים השונים ומעוניינת שתרכשו את המוצרים הללו, אבל אם התפריט שלכם מאוזן ובדיקות לא מראות שיש לכם חוסרים כלשהם אז אתם לא באמת זקוקים לתוסף ויטמינים כזה או אחר.

תם אבל לא נשלם

מיתוסים חדשים בתחום הבריאות והתזונה ממשיכים לצוץ כמעט מידי יום, ולכן ההמלצה הכי חשובה היא לחקור היטב לפני שאתם מחליטים לפעול בדרך כזו או אחרת. אל תשכחו שכמו בכל תחום גם כאן לא חסרים בעלי אינטרסים, למרבה המזל לכולנו יש שכל ישר וזה המקום לנצל אותו במלואו.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: