הנזקים הבריאותיים שבממתיקים המלאכותיים

כולנו נחשפים במודע או שלא במודע לממתיקים מלאכותייםאם זה בשתייה מתוקה או במאכלים ומוצרים שונים. כל מאכלי ה"דיאט" למיניהם, מסטיקים ללא סוכר, משחות שיניים, חטיפים ללא סוכר ועוד, כולם מכילים תחליפי סוכר מלאכותיים.

בשנים האחרונות התפרסמו לא מעט מחקרים שהראו שתחליפי הסוכר האלה גורמים לנזקים בריאותיים של ממש. הם מקושרים להשמנה מוגברת, לסיכון גבוה לסוכרת מסוג 2, התקפי לב (בעיקר בקרב נשים), אבדן זיכרון, בעיות בכבד, אוסטופורוזיס ועוד. כך, כשאנו אוכלות מוצרי "דיאט" במחשבה שזה תורם לדיאטה שלנו, אנו בעצם מחבלות בבריאות שלנו ועלולות אפילו לגרום להשמנה ולסוכרת. ואף גרוע מכך – מאכלים "ללא סוכר" משווקים לחולי סוכרת וזה כבר ממש יכול להיות מסוכן.

כתבה שהתפרסמה ב Ynet מספרת על מחקר חדש, אשר שופך אור על אחד המנגנונים בהם הממתיקים המלאכותיים גורמים לנזק. מסתבר שהם רעילים לחיידקי המעיים שלנו. אותם חיידקים שאחראים לתפקודים רבים בגוף, לעיכול, למערכת החיסון ובין היתר גם למשקל שלנו. לכן, כשאנו אוכלים תחליפי סוכר, אנו לא באמת "עובדים" על הגוף. או במילים אחרות, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה… 🙂

ההמלצה שלנו היא כמו תמיד: מתינות. אם כבר אוכלים מתוק אז שיהיה סוכר טבעי ככל האפשר, ובכמות קטנה. לא להתפתות לתחליפים, הם רק גורמים נזק. לאכול מזונות אמיתיים ומלאים, קרובים ככל שאפשר למצבם הטבעי, לא להגזים בשום דבר ולגוון כמה שיותר.

בסרטון ההדרכה הזה תגלו מידע מעניין על הממתיקים השונים שקיימים בשוק היום וטיפים שמאד חשוב לדעת:

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: