נשנוש מהיר ובריא לכל שעה: קרקר שקדים וזרעי פשתן

freedigitalphotos.net | By Aleksa D

freedigitalphotos.net | By Aleksa D

כל שעה ביום יפה לקרקרים. זה מאכל שהולך עם כל דבר: עם ממרח מלוח או מתוק, עם כל ירק, כחטיף קטן לטיול עם הילדים, בין הארוחות…

הקרקרים שניתן למצוא בחנויות, גם אלה שעשויים מדגנים מלאים או מועשרים בזרעים ואגוזים למיניהם, כמעט תמיד מכילים גם שומן צמחי מוקשה – שם יפה למרגרינה – וגם כמויות עצומות של מלח. וזה עוד בלי להזכיר את החומרים המשמרים, שנועדו לשמור על הפריכות ולכל מיני מייצבים ומשפרי טעם.

קל ובריא להכין קרקרים בבית, ואז אפשר לשלוט גם בתיבול וכמובן לשים בהם רק דברים טובים.

קרקר שקדים וזרעי פשתן

ללא גלוטן, טבעוני למהדרין וטעים טעים.
אפשר לגוון בתיבול עם כל עשב תבלין שאוהבים, זרעי כמון, קימל או כוסברה, קארי או פפריקה.

המצרכים:

  • 1/4 כוס זרעי פשתן
  • 1/2 כוס מים חמים
  • 1/2 1 כפות שמן זית + 1/2 כף לשימון התבנית
  • 2 כוסות שקדים
  • 2 כפות עלי רוזמרין טריים או כף אחת עלים מיובשים (ניתן להחליף בכל תבלין אחר שאוהבים)
  • 1/2 כפית מלח

אופן ההכנה:

  1. טוחנים את זרעי הפשתן במעבד מזון או במטחנת תבלינים. מערבבים עם המים ומניחים בצד לרבע שעה.
  2. בינתיים, טוחנים את השקדים עם הרוזמרין, רק עד שהופכים לקמח. לשים לב לא לטחון יותר מדי, שלא יהפכו לממרח.
  3. מערבבים את כל המצרכים בקערה.
  4. מורחים דף אפיה בחצי כף שמן ומניחים עליו את הבצק. מכסים בדף נוסף ומרדדים בעזרת מערוך לעובי של 2 מ"מ.
  5. בעזרת גלגלת או סכין חורצים למלבנים. בוזקים מעט מלח על הקרקרים.
  6. אופים בחום של 160 מעלות במשך 20 דקות.
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: