‫על משמעות הנתרן ואיך צריכת המלח משפיעה על הבריאות שלך‬

נוהגת להוסיף לכל מאכל מלח עוד לפני שטעמת אותו? מוסיפה יותר מדי מלח? מחקרים רבים הוכיחו קשר בין צריכת מלח (נתרן) לבין סכנות הקשורות לתפקוד הלב וללחץ דם גבוה. כמות הנתרן שצורכים משפיעה ישירות על בריאותינו.

www.freedigitalphotos.net | By stockimages

www.freedigitalphotos.net | By stockimages

מהו תפקידו של הנתרן?

חשוב להבין כי גופינו זקוק לנתרן, יש לו שלושה תפקידים עיקריים:

  1. מסייע באיזון הנוזלים בגוף.
  2. אחראי על תפקוד השרירים.
  3. שומר על מערכת העצבים.  

מצד שני, עודף בנתרן עלול לגרום למחלות לב, עלייה בלחץ הדם, שבץ מוחי, היחלשות העצמות ואף מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד מצא כי ישנו קשר בין מזונות עתירי נתרן לבין סרטן הקיבה ולמחלת כליות. 

כמה נתרן ניתן לצרוך ביום?

המלצת משרד הבריאות לצריכת נתרן למבוגר בריא היא כ- 1,500 מ"ג נתרן ליממה וגבול הצריכה המירבית הוא כ- 2,000- 2,400 מ"ג ליממה, כמות שהיא שוות ערך לכ- 5-6 גרם מלח (כפית לערך).

טיפים להפחתה בצריכת הנתרן:

  • נסו להימנע כמה שניתן מצריכת מזון מעובד שלרוב מכיל כמויות גדולות של נתרן.
  • עשו לעצמכן הרגל לקרוא את התוויות על המוצרים וחפשו מילים כמו נתרן או סודיום.
  • שימו לב כי רוטב סויה מכיל כמויות גבוהות במיוחד של נתרן, הרבה מעבר לכמות המומלצת.
  • נסו לאכול יותר ירקות ופירות טריים.
  • בכל מתכון שבו מצוינת כמות המלח השתמשו תמיד בפחות מכפי שכתוב.
  • כאשר מרגישים שהאוכל מעט תפל אל תוסיפו מלח מתוך הרגל, נסו לתבל אותו במיץ לימון או עשבי תיבול טריים או מיובשים במקום להוסיף לו מיד יותר מלח.
  • כשאוכלים בחוץ בקשו להשתמש בכמויות מעטות של מלח. 

 למידע נוסף קראו על התוכנית הלאומית של משרד הבריאות להפחתת צריכת המלח באוכלוסייה בישראל 

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות