עכשיו הזמן! לצאת לדרך חדשה

אכילה היא אחת מהפעולות שאנו מקדישים לה הכי הרבה זמן בחיים, ולא רק זה, אנו בפועל הופכים להיות מה שאנו אוכלים.
שתי סיבות אלה לבדן מספיקות על מנת שנקדיש זמן ראוי ומחשבה מעמיקה למזון שאנו מכניסים לגוף. 

AmbroFreeDigitalPhotos.net

בעוד אנשים רבים, רואים בתזונה בריאה רשימה של איסורים והימנעויות, אני רואה בכך, חלון הזדמנויות להרחבת הרפרטואר התזונתי עם שפע של רכיבים ותובנות המזינות גוף ונפש.
הפוקוס הוא לא על מה לא אוכלים, אלא, על מה כן אוכלים!!!

כיצד ניתן להתחיל בשינוי אמיתי, כזה שיחזיק מעמד לאורך זמן, ולצאת לדרך חדשה?                                                            

1. כדי להתכונן למסע העומד בפניכם, הקדישו כמה דקות מזמנכן כדי להבהיר לעצמכן מהן המטרות האישיות שלכם בנושא תזונה ואיכות חיים. אילו אמונות ודפוסים עליכן לשנות? מהן בעיות הבריאות העיקריות שלכן? מה אתן רוצות להשיג באמצעות השינוי? 

2. התמקדו ב"יש" ולא ב"אין". הציבו מטרות ריאליות, קצרות טווח והיו סבלניים. אפשרו לעצמכן להתקדם בקצב המתאים לכם ממקום אוהב ורגוע ללא ביקורת, שיפוט עצמי או כעס. הסיכוי שהמטרות שהצבתן אכן יתממשו, גדל לאין שיעור.

3. התחילו מצעדים קטנים! כשתהיו מיומנות בעריכת שינויים קטנים, תהיו מסוגלות לחולל שינויים גדולים.

שינוי הוא שינוי ולא משנה מה גודלו. כשמדובר בגופכן, נכון יותר להניח לשינוי להתרחש בהדרגה ולא באמצעות שיטות קיצוניות. והכי חשוב, נסו ליהנות מהדרך.. 

4. אין "תפריט" אחד המתאים לכולן. תפריט מסוים עשוי להיטיב עם אדם אחד ולהזיק לאדם אחר. כדי לקבוע במדויק מהי התזונה המתאימה לגופכן ולאורח החיים שלכן, היעזרו באיש מקצוע אשר יחשוף אתכם למזונות וטעמים חדשים שיטיבו עמכם. 

5. חזרו לפשטות – אני מאמינה שכדי לחיות בריא יותר, לא צריך להיכנס להוצאות מיותרות. צריך להתחבר לפשטות. אני אוהבת לעשות שימוש במזון, צמחים ותבלינים כמה שיותר קרובים לטבע ולהעצים את איכות החיים בדרכים פשוטות כמו: לבצע פעילות גופנית במרחב פתוח, לסגל טכניקות להורדת מפלס המתח והסטרס, לקנות מזונות בריאים ובסיסיים (ירקות, קטניות,דגנים…) ולוותר על קניית מזונות מוכנים וכמובן, להתחיל לבשל בבית מזון ממוצרים טריים – זה הרבה יותר משתלם! 

6. האטו את הקצב – כאשר אתן חושפות את עצמכן יום יום, למצבים כמו: שינה לא מספקת בלילה, עודף אלכוהול/קפאין/סיגריות, סדר יום עמוס לעייפה, מפגש עם אנשים זוללי אנרגיה, חשיפה יומיומית לתקשורת… אתן גורמות להתרוקנות אנרגיית החיים שלכם. אושר ובריאות מתחילים בהאטת הקצב ובהטענת הגוף בפעילויות אהובות שמעלות את מפלס מצב הרוח. 

7. הקשיבו לחוכמת גופכן – הגוף הוא ה"מכונה" המתוחכמת והאינטליגנטית עלי אדמות. הוא שולח לכן מסרים בכל רגע ורגע ביום. לכן, אם תלמדו להקשיב לגופכן ולהבין מהם המזונות שהוא זקוק להם ומתי כדאי להאט את הקצב, תגלו מה אורח החיים הנכון ביותר עבורכם. 

בהצלחה!

לימור עמרני - תזונאית טבעית

לימור עמרני - תזונאית טבעית

לי MORE – לימור עמרני, תזונאית טבעית מטפלת גוף-נפש, מזה 12 שנים. משלבת במערך הטיפולים: תזונה טבעית, צמחי מרפא ותוספי מזון. בנוסף, מקבל המטופל כלים עוצמתיים להתמודדות עם חסמים רגשיים ופסיכולוגיים באמצעות דמיון מודרך, טרילותרפיה וקינסיולוגיה.


טיפים ומאמרים נוספים: