על הקשר שבין כאבי ראש לצוואר וגב תפוסים

נשים רבות סובלות מכאבי ראש ואף מיגרנות חזקות. נוטים להאשים בכך את הגנטיקה, את ההתמכרות לסוכר, את הבעל, הילדים, העבודה ובעצם את מי לא?

אז האמת היא שלבעל, הילדים והעבודה יש אשמה מסויימת בגרימת כאבי הראש, אך בדרך מעט עקיפה.

הכתפיים, השכמות והצוואר אלו אזורים שעליהם אנו "מחזיקות את כל העולם". כל טיפת מתח, כל דאגה, כל לחץ מצטברים ונאגרים באזורים אלו.

לחץ ומתח באזורים האלו גורמים להשלכות כאב לאזור הראש והעיניים. ישנם שרירים שתפיסה שלהם יכולה לגרום לכאב בחצי פנים.

נשמע מוכר, לא? ומה האוטומט שלכן במצבים כאלו? לקחת כדור לשיכוך הכאבים? רוצות ללמוד דרך יעילה ובריאה לגוף לשחרור הכאב? זה פשוט!

מתחיות לאזור הצוואר והשכמות יעזרו להפיג את המתח מהאזור וימנעו כאבי ראש ומיגרנות. אם תתמידו אתן יכולות אף להיפרד לצמיתות ממיגרנות טורדניות של שנים:

  • עמדי זקוף ובעזרת שתי כפות הידיים משכי את הראש בעדינות כלפי מטה. בהדרגה תרגישי איך הצוואר נמתח והמתיחה תרד לאט-לאט לאורך עמוד השדרה ויכולה להגיע עד לעצם הזנב.
  • גב זקוף בישיבה או בעמידה, הטי את הראש לכיוון הכתף ומשכי אותו בעזרת היד עוד טיפה לכיוון זה. היד השניה מנסה לדחוף לכיוון הרצפה כדי להנמיך את הכתף הנגדית כמה שניתן ובכך להגביר את המתיחה.
  • עמדי ישר עם ברכיים מעט מכופפות וקחי את יד ימין צמודה ומקבילה לרצפה. יד שמאל תחזיק אותה מעט מעל המרפק ותצמיד אותה עוד לגוף. עכשיו סובבי את פלג הגוף העליון והצוואר בעדינות שמאלה ותרגישי את המתיחה בשכמה ומעט בכתף.

בצעי כל מתיחה חצי דקה באופן הבא: 10 שניות מתיחה, קחי נשימה עמוקה, מתחי עוד טיפה לעוד 10 שניות, שוב נשימה עמוקה והגברה של המתיחה ל-10 שניות אחרונות.

מורנה סלוקי - מאמנת ומשקמת

מורנה סלוקי - מאמנת ומשקמת

בוגרת תואר ראשון במכללת וינגייט B.Ed. מטפלת, מאמנת ומשקמת פרטיים וקבוצות הידרותרפיה | ג'הארה R | .פילטיס שיקום תנועתי אורטופדי בשיטת הטריגר פוינטס | עיסוי שוודי ורקמות עמוק | הוראת השחייה.


טיפים ומאמרים נוספים: