לבחור נכון: למה לשים לב כשבוחרים מוצרים בסופר?

כשאנו הולכות לעשות קניות שבועיות בסופר, המבחר רב כל כך ויכול להיות מאוד מבלבל. 

לכל מוצר יש מספר מותגים, גרסה ללא סוכר וגרסה ממותקת, גרסה משומרת וגרסה מוקפאת – ולכל אחד מהם הרכב תזונתי שונה.
איך יודעים להחליט איזה מוצר לבחור? איך יודעים לבחור בין קופסאות שימורים למוצרים בהקפאה?

לדוגמא, אני רוצה להראות לכן נתונים שמצאתי על קופסאות שימורים של גרגרי תירס:

שם חברה תאור גרם פחמימות ל-100 גרם
GreenGiant תירס מתוק
20.8
יכין תירס מתוק 21
פרי הגליל תירס מתוק 19
פרי הגליל קל – ללא תוספת סוכר 9
 שופרסל  תירס מתוק  19.5
 שופרסל  לייט – ללא תוספת סוכר
 9
freedigitalphotos.net | By Ambro

freedigitalphotos.net | By Ambro

ניתן לראות כי ישנם הבדלים מדהימים בין כמות הפחמימות בתירס שהוסף לו סוכר לזה שלא הוסף לו סוכר, לכן החלטתי לבדוק מה קורה גם במדף הקפואים.

נדהמתי לגלות כי בשקיות של תירס קפוא יש 19.7 גרם פחמימות ל-100 גרם וכתוב עליהן שהן מכילות תירס בלבד, כלומר, ממש בדומה לתירס המתוק שבקופסת השימורים.

ניסיתי לשקול כוס תירס קפוא, להשרותו שעה במים ולשקול שוב. חשבתי, כי יתכן שכמו בקיטניות מיובשות, בכוס תירס קפוא יש הרבה יותר תירס לאחר השריה של שעה וחצי מאשר לפני השריה. אלו היו התוצאות: לאחר ההשריה, נפח התירס ירד במעט ומשקלו עלה בפחות מ-5%. היו שסיפרו לי שהדבר נובע בגלל זנים שונים של תירס.

לטעמי, תירס לייט מקופסת שימורים טעים יותר מתירס קפוא וכפי שניתן לראות, עדיף גם מבחינת יחס הפחמימות.

הדוגמא שנתתי היא עוד סיבה לכך, שצריך לדעת בדיוק מה אנו מחליטות להכניס לביתנו .

איריס פלג - מומחית לחיים עם סוכרת

איריס פלג - מומחית לחיים עם סוכרת

מנהלת מרכז מותר לחיים טובים עם סוכרת.


טיפים ומאמרים נוספים: