‫מתכון חגיגי: אורז ופירות יבשים ללא סוכר

פירות יבשים מאפשרים לנו ליהנות ממבחר פירות לאורך כל השנה, הם מתוקים וטעימים ונחשבים לממתק טבעי (מקור לסיבים ופחמימות), אבל כפי שכולם ודאי כבר יודעים יש בהם ריכוז גדול מאוד של סוכר שמוסיפים להם באופן מלאכותי כך שמקבלים מנה כפולה של סוכר, גם הסוכר שנמצא בפירות באופן טבעי וגם הסוכר שמוסיפים לשיפור הטעם, זה אמנם יותר טעים אבל גם מעלה את רמת הסוכר בדם ואת הערך הקלורי ואפילו עלול לגרום לעששת. 

אז מה עושים עם כל הסוכר הזה?

freedigitalphotos.net / By Rawich

freedigitalphotos.net / By Rawich

מאחר והפרי עובר תהליך של ייבוש והוצאת הנוזלים שבו מקבלים הרבה סוכר בנפח קטן, לכן כדאי מאוד לבחור בפירות יבשים ללא תוספת סוכר. חשוב דעת כי גם אם אין תוספת סוכר, הערך הקלורי שלהם יחסית גבוה,  מומלץ לאכול אותם במתינות ולא כתחליף לפירות טריים. 

לחצי כאן ל 3 טיפים על פירות יבשים שחשוב לדעת מדיאטנית

מתכון אורז חגיגי לט"ו בשבט

המצרכים:

  • כוס אורז בסמטי מלא(האורז המלא הארוך עדין יותר בטעמו). 
  • 2 כוסות מים רותחים.
  • 2 כפיות דבש.
  • חצי כוס שקדים מולבנים וחצויים.
  • 6 משמשים מיובשים שהושרו 10 דקות במים.
  • חצי כוס חמוציות.
  • בצל אחד גדול.
  • רבע כפית קינמון.
  • רבע כפית אגוז מוסקט.
  • מעט הל (לא חובה).
  • מלח.

אופן ההכנה:

  1. שוטפים היטב את האורז ומבשלים עם שתי כוסות מים וכפית מלח כחצי שעה על אש נמוכה.
  2. כעבור חצי שעה מכבים את האש ומשאירים את הסיר סגור כעשר דקות.
  3. בזמן שהאורז מתבשל מטגנים את הבצל על להבה נמוכה כרבע שעה,מערבבים מידי פעם,מוסיפים את השקדים 
  4. ומערבבים עוד כחמש דקות נוספות.
  5. מוסיפים למחבת את התבלינים ומערבבים ,מוסיפים את המשמשים והחמוציות והדבש
  6. כשהתערובת מקבלת צבע קרמל אפשר לכבות את האש.
  7. כשהאורז מוכן ומעט צונן מוסיפים לו את תערובת השקדים פירות והבצל.

בתיאבון

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: