פעולות יומיומיות שיסייעו לכם לחזק את העצמות

freedigitalphotos.net | By Ambro

freedigitalphotos.net | By Ambro

אורח החיים המודרני הופך את המשימה של שמירה על בריאות העצמות לקשה יותר ויותר: אנחנו לא אוכלים בריא, לא מתעמלים מספיק ובאופן כללי קצת שוכחים שכדי שהשלד שלנו יישאר במצב טוב צריך להשקיע זמן ומאמץ. הבשורות הטובות הן שיש כמה פעולות יומיומיות ופשוטות למדי שכולם יכולים לעשות כדי לחזק את העצמות – הן לא מסובכות ולא דורשות מכם לשנות את החיים מקצה אל קצה והעיקר – הן יכולות לעזור לכם למנוע אוסטיאופורוזיס, מחלה הפוגעת בצפיפות העצם ועלולה לגרום לעיוותים, כאבים ושברים.

הקפידו על פעילות גופנית סדירה – הפעולות המומלצות לבניית עצם הן הליכה מהירה, ריצה, יוגה, טאי צ'י, תרגילי התעמלות שונים והרמת משקולות אבל, וכאן יש חדשות טובות – בסופו של דבר גם פעילויות פשוטות שאתם עושים בבית יכולות לתרום לשמירה על בריאות העצם, כמו למשל עבודות גינון מאומצות, עלייה במדרגות, עבודות ניקיון אינטנסיביות, הליכה ברגל לעבודה ועוד. המסקנה היא שגם אם אתם לא מספיקים לעשות את כמות ההתעמלות הנדרשת (30 דקות, 3 – 4 פעמים בשבוע) אל תוותרו לעצמכם לגמרי והשתדלו להיות פעילים יותר ולהשתמש יותר ברגליים ובידיים שלכם – השלד שלכם יודה לכם על כך בעתיד.

התחילו לאכול מזונות עתירי סידן – אם פעם חשבנו שכדי לצרוך סידן צריך לאכול מוצרי חלב, היום כבר ברור שאפשר להשיג כמויות גדולות ומספקות של סידן ממגוון מזונות וביניהם ירקות ירוקים (המהווים מקור מצויין לסידן), שקדים, אגוזים, טחינה גולמית משומשום מלא, זרעי צ'יה ועוד. אגב, הזמן הקריטי ביותר בחיים לצרוך סידן הוא עד גיל 20, אבל כמובן שצריך להמשיך להקפיד על הצריכה היומית המומלצת במשך כל החיים.

הפחיתו קפאין בתזונה – מחקרים שונים קושרים בין צריכת קפאין לבריחת סידן ולכן כדאי מאוד להפחית בצריכת מאכלים ומשקאות כמו שוקולד, קולה, קפה וכדו'.

הפחיתו בצריכת מלח – מסתבר שצריכה עודפת של מלח גרועה לא רק ללב ולכלי הדם אלא גם למאזן הסידן בגוף, ולכן בהחלט כדאי להפחית מלח מהאוכל שאתם מבשלים ולהימנע מלקנות אוכל מעובד עתיר מלחים.

צרכו אלכוהול, אבל רק באופן מתון – רבות דובר על הבעיות החברתיות והבריאותיות שצריכת אלכוהול גורמת, אבל מחקרים שנערכו הראו שצריכה מתונה מאוד של אלכוהול (200 גרם לשבוע) דווקא היטיבה עם בריאות העצם של נשים אחרי גיל המעבר. לעומת זאת, צריכה גבוהה של אלכוהול מקושרת אצל גברים לאובדן צפיפות עצם וזו רק עוד סיבה טובה לא להגזים בכמויות.

אפשר לסכם ולומר ששמירה על בריאות העצם דורשת מאיתנו להיפטר מכמה הרגלים מזיקים ובמקומם לאמץ כמה הרגלים ידידותיים יותר, לא רק לעצמות אלא גם לבריאות הכללית של הגוף. בכל מקרה, אף פעם לא מאוחר מידי להתחיל לעשות פעולות שישמרו על הבריאות שלנו ותמיד אפשר להתחיל בצעדים קטנים שישמרו על השלד שלנו בריא במשך הרבה שנים.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: