קטניות או לא להיות – כמה חשוב לשלב קטניות בתפריט שלנו

http://www.freedigitalphotos.net / sritangphoto

http://www.freedigitalphotos.net / sritangphoto

אחד המרכיבים החשובים ביותר בתפריט היומי שלנו הן הקטניות. הכוונה לסוגים שונים של עדשים, שעועית, אפונה יבשה, טופו, פול, תורמוס, חומוס ועוד. הקטניות תורמות לבריאות שלנו ולשמירה על תזונה מאוזנת. רוצות ללמוד כיצד? המשיכו לקרוא!

טובות לשמירה על המשקל

קטניות מתפרקות לאט מאוד במערכת העיכול, נתון שיוצר תחושת שובע לאורך זמן. כמו כן, הקטניות הן בעלות ערך גליקמי נמוך יחסית והן אינן גורמות לשינויים חדים ברמת הסוכר שבדמנו מיד לאחר אכילתן. ישנם הבדלים לא משמעותיים בין הסוגים השונים של הקטניות, הבדלים שבאים לידי ביטוי בכמות החומצות האמיניות ותכולת החלבון המצויה בהן.

ככלל, עדשים שחורות נחשבות לאחד הזנים הבריאים ביותר של הקטניות, היות והערך הגליקמי שלהן נמוך עוד יותר ביחס לעדשים הכתומות לדוגמא. הערך הגליקמי הנמוך של הקטניות הופכות אותן מתאימות עבור חולי סכרת.

יתרונות נוספים של הקטניות

בקטניות ניתן למצוא כמות חלבון שוות ערך כמו לחלבון שניתן להפיק מן החי ולכן הן חשובות מאוד עבור מי שתזונתו צמחונית או טבעונית. חשוב מאוד לצרוך קטניות, הנחשבות לפחמימה מלאה, עם סוגים שונים של דגנים כדי לקבל את החלבון במלואו.

הקטניות לא עוברות תהליך עיבוד ביחס למוצרים אחרים שאנו קונים בסופר והן מכילות כמות מרשימה של ויטמינים מסוג בי1, בי2 וכן סיבים שונים אשר מצמצמים את הסיכוי ללקות במחלות לב שונות וכן הן מסייעות בהפחתת הכולסטרול. 

לסיכום, קטניות נחשבות כמונעות השמנה ולכן מומלץ לצרוך אותן יחד עם דגנים על בסיס יומיומי. הקטניות משביעות אותנו לאורך זמן ומכילות ערכים חשובים מאוד לבריאותנו ולכן מומלץ שכל אחת מכן תמצא את סוג הקטנית המועדפת עליה, כדי לשלב אותה בתפריט.

 

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: