היתרונות הבריאותיים של הליים ומתכון לקרטיב קוקוס-ליים מרענן

הליים הוא בן הדוד הירוק, הארומטי והמתוחכם של הלימון. עונתו קצרה, ממש עכשיו בחודשי הקיץ, בדיוק בזמן שהלימונים הרגילים חסרי מיץ ויבשושיים, ולכן כדאי במיוחד להכיר אותו ולהשתמש בו.

לליים יש הרבה ערכים תזונתיים טובים והרבה יתרונות בריאותיים, הנה כמה מהם:

ויטמין C – הליים עשיר מאוד בויטמין C, כמו כל פירות ההדר. בנוסף, הוא מכיל פקטין, אשר מסייע במניעת סוכרת והורדת שומנים בדם, מונע עצירות ועוזר לפינוי רעלים מהגוף.

מערכת הנשימה – הליים ידוע ברפואה העממית כמסייע למערכת הנשימה. אפשר להוסיף אותו לחליטת ג'ינג'ר ודבש לטיפול בנזלת ושיעול.

המרצת הכבד וכיס המרה – הליים מגביר את אנזימי הכבד. פעילות תקינה של הכבד וכיס המרה עוזר לפעילות תקינה של מערכת העיכול, מונע עצירות, ומשפר את ההרגשה הכללית הטובה.

טיפול בעור ובשיער – קליפת הליים עשירה בשמן אתרי, שמועיל לניקוי וחיטוי העור ולטיפול בגירויי עור וקשקשים. המיץ יעיל לאיזון הפרשת שומן בעור ולטיפול באקנה.
ניתן להוסיף אותו למסכות טבעיות לטיפול בעור הפנים והשיער, במקום לימון.

פעילות אנטי סרטנית – מחקרים מצאו שלליים יכולת לעכב התפתחות סרטן הלימפה והכבד.

איך להשתמש בליים?

הליים מתאים לכל מתכון בו יש לימון. טעים מאוד להוסיף אותו לסלטים, גם את המיץ וגם את הקליפה המגוררת.
הקליפה המגוררת תוסיף ארומה מיוחדת ומרעננת לעוגות.
הוא נפוץ במטבח האסייתי, שם סוחטים אותו מעל תבשילי אורז וכן משתמשים בקליפה ואפילו בעלים לרטבים ולתיבול.
אפשר להכין ממנו משקאות מרעננים. כמה פרוסות ליים ומלפפון בקנקן מים צוננים או סודה ירענן אתכם בימי הקיץ החמים.

מתכון לקרטיב ליים-קוקוס מרענן

החומרים

  • 400 מ"ל חלב/קרם קוקוס – עדיף מקרטון ולא מקופסת שימורים, ביחרו את הסוג שאינו מכיל חומרים מעבים וחומרים משמרים.
  • 150 מ"ל מיץ ליים (בערך חצי כוס גדולה, יידרשו 6-7 ליים)
  • קליפה מגוררת מ-2 ליים
  • 1 כוס אבקת סוכר, אפשר לטחון סוכר קוקוס לאבקה
  • כפית תמצית וניל איכותית

* אפשר להוסיף גם שוט של ליקר קוקוס, פינה קולדה או ליקר מנטה

אופן ההכנה

מערבבים היטב את כל החומרים בקערה ושופכים למתקן הקפאה פשוט לשלגונים.

מקפיאים 4 שעות לפחות.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: