תזונה מתאימה למצב של דלקת בדרכי השתן ומתכון קיצי לגלידת חמוציות ויוגורט

http://www.freedigitalphotos.net/ | By Mister GC

http://www.freedigitalphotos.net/ | By Mister GC

חלק בלתי נפרד מהטיפול בדלקות בדרכי השתן (ראי כתבה נפרדת בנושא) הוא השמירה על תזונה מתאימה.

הדגש העיקרי הוא הימנעות מסוכר, שכן הוא מסייע ליצירת תנאים המעודדים את שגשוג החיידקים באיזור.

חשוב להרבות בשתיית מים, וכן חליטות של פטרוזיליה, סרפד, עלי וזרעי סלרי, וזקן תירס (ניתן להשיג בחנויות הטבע). עלי סלרי ופטרוזיליה כדאי להוסיף לכל מרק או תבשיל.

חיידקים פרוביוטיים מסייעים להקטין את שגשוג החיידקים מעוררי הדלקת, ולכן כדאי מאוד לצרוך כמוסות פרוביוטיקה באופן קבוע. אפשר גם לתגבר בצריכת יוגורט-ביו ללא תוספת סוכר, רצוי אורגני ומחלב עיזים.
מקור מצויין נוסף לחיידקים פרוביוטיים הוא ירקות מוחמצים שהכנתם בעצמכם.

חמוציות הן עוד מאכל טעים שעוזר מאוד בריפוי ומניעה של דלקות חוזרות. גם כאן, חשוב להקפיד שהחמוציות יהיו ללא תוספת סוכר. ניתן להשיג חמוציות מיובשות שלמות. גם אם שותים מיץ חמוציות, חשוב להקפיד שמדובר במיץ טבעי ללא תוספת סוכר.

השילוב של יוגורט וחמוציות פשוט דורש ארוחת בוקר או קינוח.
לארוחת בוקר אפשר להכין גרנולה ביתית ללא סוכר, או דייסת שבולת שועל, ולתגבר ביוגורט וחמוציות.

אם בא לך פינוק אמיתי, את מוזמנת להכין גלידה טעימה ולאכול ממנה בכיף – זאת התרופה שלך!

גלידת יוגורט וחמוציות – בגרסה חלבית ובגרסה טבעונית

מה יותר מרענן בקיץ מגלידה, ואם אפשר גם שתהיה בריאה אז בכלל טוב!

המצרכים:

1/2 1 כוסות יוגורט-ביו, רצוי מחלב עיזים
או חצי פחית חלב קוקוס + תוכן כמוסת פרוביוטיקה או כפית אבקת פרוביוטיקה
2 כוסות פרי העונה: מנגו, בננה, אגס, אפרסק, נקטרינה, תות שדה, פטל
1/2 כוס חמוציות, טריות או מיובשות, ללא תוספת סוכר
תמר או שניים, להמתקה
אפשר להוסיף גם כף טחינה גולמית, למי שאוהב (שילוב מצויין עם בננה ותמר!)

אופן ההכנה:

מרסקים את כל המרכיבים במעבד מזון או בבלנדר.
שופכים לכוסיות קטנות ומקפיאים כשש שעות.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: