תחליפים טבעיים לממתקים תעשייתיים ומתכון פשוט וטעים

שוב בא לכם משהו מתוק? מעוניינים להימנע מממתקים מתועשים עתירי סוכר? הנה חמש אפשרויות בריאות ושפויות שמהוות תחליף מצויין לממתקים הקנויים, מכילות ויטמינים ובעלות ערך תזונתי גבוה יותר מכל ממתק קנוי. שימו לב – הממתקים הללו הם אמנם טבעיים אך הם עדיין מכילים סוכרים, כך שלא כדאי להגזים בצריכה שלהם בכל מקרה.

freedigitalphotos.net | By Apolonia

freedigitalphotos.net | By Apolonia

שעועית הגלידה – הילדים מתים על צמר גפן מסוכר? נסו להכיר להם את פרי שעועית הגלידה: מדובר בפרי עם תרמילים צהבהבים ארוכים שבתוכם יש ציפה לבנה, שיש הטוענים שמזכירה להם צמר גפן מתוק וטעם של גלידת וניל. את שעועית הגלידה אפשר לגדל לבד – אם יש לכם חצר גדולה (מדובר בעץ גדול במיוחד). את הפרי עצמו לא קל להשיג, אך ישנם אנשים פרטיים וחנויות של פירות אקזוטיים המוכרות אותו למעוניינים.

פירות יבשים ססגוניים – את האפשרויות הסטנדרטיות ועתירות הסוכר מהעבר מחליפים כיום שלל סוגים של פירות יבשים, שבמקרים רבים ניתן להשיג גם בגרסאות בריאות יותר, ללא תוספת סוכר, צבעי מאכל ושאר מרעין בישין.

כדורי קוקוס – ישנן שלל אפשרויות וגרסאות למתכונים של כדורי קוקוס ללא סוכר לבן או צבעי מאכל. בגרסאות השונות מחליפים את הסוכר בריבה ללא סוכר או בדבש, מוסיפים שקדים ולימון ובקיצור – מדובר בממתק בריא יחסית שמכיל גם לא מעט ערכים תזונתיים.

מרציפן ביתי – אוהבי המרציפן רגילים להתמודד עם שתי בעיות: העלות הגבוהה של הממתק והסוכר הרב שהוא מכיל. כדי להפוך את הממתק לטבעי ובריא יותר אפשר בהחלט להכין אותו בבית. ישנן גרסאות רבות למרציפן ביתי והמפתח הוא ללא ספק ניסוי וטעייה עד למציאת המתכון הנכון עבורכם. הנה גרסה מופחתת סוכר שניתן לנסות בבית: 

מצרכים ל- 10 כדורים קטנים:

  • 150 גרם שקדים מקולפים
  • 4 כפות סוכר קנים אורגני
  • 5 טיפות מיץ מלימון
  • חצי כפית תמצית שקדים
  • כף שמן שקדים מתוקים בכבישה קרה

הוראות הכנה:

  1. לטחון עד למרקם אחיד את השקדים, לאחר מכן להוסיף את הסוכר ולטחון שוב.
  2. להוציא מהמכונה לקערה להוסיף את שאר המרכיבים ולערבב טוב טוב עד למרקם אחיד.
  3. לגלגל עיגולים בגודל הרצוי ולפזר מעליו אבקת סוכר חום.

בתאבון!

קרדיט למתכון

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: