היתרונות הבריאותיים של תפוחי העץ

אמרה ידועה אומרת: "An apple a day keeps the doctor away", ובעברית: תפוח אחד ליום ותאמרו לרופא שלום.

תפוחי עץ הם הפרי הנמכר ביותר ומעבר לטעם יש לכך גם סיבות בריאותיות.

מניעת מחלות לב – תפוחי עץ מפחיתים כולסטרול ומונעים מחלות לב. חד משמעית. מחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד מצא שתפוח אחד ביום יעיל כמו תרופה להורדת לחץ דם מבחינת אחוזי התחלואה והתמותה ממחלות לב מעל גיל 50. (קישור למחקר).
כמו כן הם מכילים נוגדי חמצון אשר מפחיתים את חמצון הכולסטרול ובכך מונעים מחלות לב, כלי דם וסיבוכי סוכרת.

תפוח עץ מכיל הרבה סיבים וגם פקטין, חומר שהופך נוזל לג'לי (משמש בהכנת ריבה). התהליך הזה מאט את העיכול ותורם לתחושת שובע לאורך זמן ולשמירה על רמות סוכר תקינות בדם. התוצאה – אכילה של תפוחי עץ מסייעת לירידה במשקל.

תפוחי עץ מונעים סוגים רבים של סרטן – הם מכילים נוגדי חמצון וסיבים אשר מחזקים את המערכת החיסונית ועוזרים לגוף להילחם בתאים סרטניים ובכלל במזיקים.

תפוח עץ הוא אחד הפירות הכי פחות אלרגנים. לכן הוא מומלץ כפרי ראשון לתינוקות.
התפוח הוא בעל מרקם נעים ומוצק, ולכן גם ילדים שכמעט לא אוכלים פירות וירקות בדרך כלל מסכימים לאכול תפוחים.

אם כל זה לא הספיק – מחקר מעניין מראה שתפוחים ירוקים (וגם עגבניות ירוקות) יכולים למנוע את היחלשות השרירים והרס מסת השריר, שהם תהליכים טבעיים שקורים עם ההזדקנות. יתכן שהמחקר הזה יפרוץ את הדרך גם לטיפול במחלת ניוון שרירים.
(לקריאת המחקר לחצו כאן).

לסיכום – התפוח הוא פרי שאהוב כמעט על כולם, וזה באמת מזל – כי היתרונות הבריאותיים שלו מרובים כל כך.
בכל גיל ובכל מצב – איכלו תפוחים.

וכדי לעודד אתכם לאכול תפוחים – הנה מתכונים שאנחנו אוהבים:

משקה מוגז מתפוחים ועוד הפתעות, כוס של בריאות! לחצי למתכון >>

סלט סלק טרי ותפוח עץ, שניים מסמלי החג בסלט אחד מרענן ומיוחד, לחצי למתכון >>

תוספת חגיגית: סלט קינואה עם תפוחים, סלק וסלרי, לחצי למתכון >>

הקלאסיקה – פאי תפוחים, בגרסה טבעונית שתתאים לכל שולחן חג, לחצי למתכון >>

הקלילה – עוגת תפוחים בחושה, קלה מאוד להכנה וטעימה להפליא, לחצי למתכון >>

להפתיע בשולחן החג – לביבות תפוחי עץ במתיקות עדינה, מושלמות לקינוח קליל לסיום הארוחה, לחצי למתכון >>

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: