10 המאכלים שיעזרו לך לעבור את החורף בשלום

www.freedigitalphotos.net | By smarnad

www.freedigitalphotos.net | By smarnad

חורף וכולם חולים מסביב. נדמה שהוירוסים רק הולכים ומתחזקים משנה לשנה ולכן אם נדבקים בדרך כלל זה אומר כמה ימי מחלה לפחות. כדי למנוע מחלות וגם כדי להחלים מהר יותר אם כבר חולים, צריך לחזק את מערכת החיסון. יש כל מיני דרכים לחזק את מערכת החיסון, אבל הדרך הכי נחמדה לדעתנו היא לאכול את המאכלים שהם גם מחזקים וגם טעימים.

כתבה שהתפרסמה ב Ynet עוסקת ב-10 מזונות שיעזרו לכם להתמודד עם מחלות החורף, ואלו הם:

  1. שום – האנטיביוטיקה מן הטבע. השום מחמם, אנטיבקטריאלי ולוחם ללא חת בוירוסים וחיידקים.
    קיראו עוד על היתרונות הבריאותיים של השום >>
  2. ג'ינג'ר – טוב לכאבי בטן ולבחילות, מחמם את הגוף ולכן טוב להוסיף אותו לתה כשמקוררים. בנוסף לזה, הוא גם טעים מאוד!
    קיראו עוד על היתרונות הבריאותיים של הג'ינג'ר ומתכון לעוגת תבלינים מיוחדת במינה >>
  3. קינמון – גם הוא מחמם, מוריד רמות סוכר, מחטא ונעים מאוד לשתיה בחורף.
    היזהרו ממנו אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה.
    כל היתר – כאן תמצאו מתכון לסיידר חם בשתי דקות, אפשר גם להוסיף קצת יין 😉 >>
  4. לימון – עשיר בנוגדי חמצון ובויטמין C., שידוע כמחזק מערכת חיסון.
    פה תמצאו 7 סיבות טובות לאכול לימון וגם מתכון ללימונדה מרעננת >>
  5. סלק – מסייע לעליה בכמות תאי הדם הלבנים, תורם לניקוי רעלים מהגוף ומכיל כמות גדולה מאוד של סיבים ונוגדי חמצון.
    בעונה זו הסלק בשיאו, כדאי לבחור סלקים קטנים ומוצקים.
    הנה מתכון לקרפצ'יו סלק וקולרבי >>
  6. ירקות ירוקים – גם הם בשיאם בחורף. הם מכילים ברזל, נוגדי חמצון ועוד שפע של ויטמינים ומינרלים. כמו כן יש להם תכונות נוגדות דלקת. הם עוזרים לנקות את הגוף ומשפרים את התפקוד של כל המערכות.
    כך תשלבו ירקות ירוקים בתזונה שלכם בקלות >>
  7. כורכום – השורש הצהוב מדובר מאוד לאחרונה, הוא אנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי, עוזר להוריד חום וכבונוס – גם אנטי סרטני.
    עוד על הסגולות הבריאותיות של הכורכום כאן בכתבה >>
  8. תה ירוק – מיליארד סינים לא טועים. התה הירוק מרפא מחלות, מחטא, ואפילו שורף שומנים. לתוך התה אפשר להוסיף קנמון, ג'ינג'ר, כורכום ולימון ואם אתם אמיצים (או לחילופין ממש ממש חולים) – גם שם שום כתושה.
    למי לא מומלץ לשתות תה ירוק ומה לגבי תה בטעמים – קראו כאן בכתבה >>
  9. פטריות – מפתיע, אך מסתבר שפטריות מחזקות את הזכרון החיסוני – כלומר, עוזרות למערכת החיסון לזהות במהירות את הוירוסים והחיידקים ומקצרות את זמן התגובה.
    כדאי להצטייד במלאי של פטריות מיובשות, כגון שיטאקי וריישי. אלו הן פטריות עוצמתיות מאוד. יש להשרות אותן במים כשעה, עד שהן מתרככות, ואז אפשר להוסיף אותן לתבשילים, מרקים וגם להקפיץ עם ירקות ופטריות טריות.
  10. גרעיני דלעת – עשירים באבץ, שיחד עם ויטמין A נלחם בווירוסים. הוא עוזר לשמור על ריריות מערכת הנשימה ומרפא פצעים. גרעיני דלעת עוזרים גם להילחם בטפילי מעיים. כדאי להשרות אותם לפני האכילה ולהוסיף לסלט, למאפים והכי כיף – להוסיף אותם לגרנולה טעימה שמכינים בכמה דקות במחבת – הנה המתכון.

שיהיה חורף חם ובריא!

לכתבה המלאה ב Ynet לחצו כאן.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: