10 כללי המפתח למניעת מיגרנה – טיפים מהומאופתית

http://www.freedigitalphotos.net/ | By stockimages

http://www.freedigitalphotos.net/ | By stockimages

אנשים רבים סובלים מכאבי ראש חוזרים ומיגרנות חזקות, עם תופעות נלוות, כגון: רגישות עזה לאור, רעש, בחילות, חולשה וקושי לתפקד ללא משככי כאבים.

שני פולק, מטפלת במיגרנות באמצעות הומאופתיה, ריכזה עבורך מספר נקודות שיעזרו למנוע מיגרנה.

חלק מהכלים הם בסיסיים ביותר, ובכל זאת חלקנו זקוקים לתזכורת וחידוד ההשפעה שלהם על כאבי הראש, וחלקם יחדשו לכם את הקשר והמשמעות שלהם למיגרנות.

אז הנה עשרה כללי המפתח למניעת מיגרנות:

1) תנועה –  רבים מאתנו יושבים ישיבה ממושכת במהלך היום אשר יוצרת סטגנציה (=חסימה) במוקדים שונים בגוף.
תנועה חשובה ביותר לשימון המפרקים וחמצון הרקמות, ריווח בין החוליות ושיפור מחזור הדם . כמו כן אספקת דם וחמצן אל המוח חשובה ביותר בעיקר לסובלים מכאבי ראש כרוניים.

מצאו את הספורט שעושה לכם כיף – הליכה,  כדורסל, ריקוד, שחייה, יוגה, פילאטיס… מה שבאמת תוכלו למצוא בו הנאה. הכניסו אותו לשגרת החיים – פעמיים בשבוע לפחות.
בנוסף, מומלץ לעשות הליכה קלה מספר פעמים ביום, לצאת מהעבודה ולעשות סיבוב במשך 5 דקות.

קיים קשר הדוק בין המפרקים, השרירים ומערכת העיכול לכאבי ראש. תנועה מתונה יכולה להוות תמיכה טובה למניעת מיגרנות.

2) תזונה – הקשר בין מערכת העיכול לכאבי ראש ידוע. הגוף מתאמץ מאוד לפנות רעלים ובכדי להקל עליו כדאי לצרוך אוכל כמה שיותר חי וקרוב למקור: ירקות חיים, פירות, אגוזים וכמה שפחות אוכל מעובד ומתועש, אשר מלא בחומרי טעם, ריח ושימור ,אשר מקשים על הגוף בפינוי.
כמו כן כדאי לא "למשוך" תחושת רעב לאורך זמן, שכן הגוף נכנס למצב סטרס ומערכת העיכול מגיבה בהתאם.
ארוחות קלות ובריאות רבות במהלך היום עדיפות בהרבה על ארוחות כבדות המעמיסות על הגוף ומעייפות.

3) שינה – רבים מהסובלים ממיגרנה מדווחים על עליה בתדירות כאבי הראש, כאשר ישנם שינויים בהרגלי השינה. כמות ואיכות השינה משפיעה מאוד על כאבי ראש כרוניים. לכן מומלץ לישון לא פחות מ 7-8 שעות שינה בלילה ובשעות קבועות כמה שיותר. שיגרת זמני שינה קבועים משפיעה לטובה על המוח ומפחיתה משמעותית כאבי ראש.

כמו כן, מומלץ מאוד לעשות מנוחות קלות במהלך היום גם כשלא מרגישים צורך: להתמתח מדי פעם, להרים רגליים, להתנועע, להתאוורר. המנוחות הללו מטעינות את הגוף והנפש באנרגיה, מרחיבות את הנשימה כך שאספקת החמצן גדלה ומרפות מעט את המוח שהוא עצמו שריר.

4) רוגע – כאשר אנחנו במתח, הגוף כולו מכווץ ואפילו-המוח שלנו מכווץ.
כשאנחנו מכווצים, הנשימה שלנו שטחית ואין אספקת דם וחמצן טובה לאזורים חיוניים.
כדאי לקיים פעילויות מתחזקות של רוגע בחיינו: פעילות גופנית, עיסוי, האזנה למוזיקה, שיחות ופעילויות מהנות, אשר גורמות לנו להרפות את הגוף ומהוות "ונטיל" לסטרס בחיינו.

5) הקשבה לגוף – כשהמיגרנה מתחילה, קיים איזשהו צורך "לתפוס אותה לפני שהיא מתפתחת" ולקחת כדור משכך כאבים כי אחרת זה יהיה בלתי נסבל ולא נוכל לתפקד.
אני מציעה שבשלב הזה בדיוק, תתחילו לבדוק מה הגוף שלי מבקש – כי הכאב הוא רק נורת מצוקה של הגוף. אם ניקח משכך כאבים אך לא נקשיב לאותות – נמשיך "לנסוע ללא דלק".

יותר מכל חשוב להבין מה הגוף שלי מבקש?
האם שינה, האם תנועה, האם תזונה אחרת, שתיה, האם אני במתח וסביב מה. האם אני סביב ווסת או ביוץ, האם אזור מסוים בגוף שלי תפוס וזקוק לשחרור אצל מטפל מקצועי, או בעיסוי עצמי, שמשפר אספקת דם וחמצן ומרגיע.
כשמבינים מהו הגורם שמשפיע על כאבי הראש, קל יותר לטפל בשורש הבעיה ולתחזק כמניעה.

6) שתיה – כשאנחנו שותים בכמות מספקת, הגוף מניע רעלים החוצה ביתר קלות. כאשר יש מחסור בנוזלים, הדם עצמו נעשה סמיך יותר, השתן והצואה כהים יותר ויש קושי בפינוי הרעלים.
לעיתים כאבי ראש הם איתות של הגוף על עודף רעלים המבקשים עזרה בפינוי.

7) מינימום רעלים – לגוף שלנו קשה יותר לפנות חומרים כימיים ומלאכותיים, ועל כן מומלץ להפחית אותם למינימום. ביניהם אפילו בשמים ובכלל מוצרי טיפוח לא טבעיים, תרופות, משככי כאבים משחות, אלכוהול, קפה, סיגריות ועוד.

8) איזון הורמונאלי – המערכת ההורמונאלית מאוד משפיעה על כאבי ראש.  נטילת הורמונים מלאכותיים כגון גלולות, התקנים מפרישי הורמונים, מדבקות עם הורמונים וכו', מאוד משפיעים על כאבי הראש. כדאי לשקול אמצעי מניעה טבעי יותר, כגון שיטת המודעות לפוריות, או איזון הורמונאלי בתופעות הורמונאליות כגון גלי חום, מצבי רוח או בעיות תפקוד של בלוטת התריס באמצעות הומיאופתיה.

יש חליטת תה מצמח בשם דמיאנה שניתן להשיג בחנויות טבע אשר משפיעה לטובה על המערכת ההורמונאלית בנשים וגברים כאחד ותומכת באיזון הורמונאלי.

9) כיסא נוח –  במיוחד לאנשים שיושבים זמן ממושך ומקבלים את כאבי הראש בעבודה או בלימודים, מומלץ לשפר את תנאי הישיבה שלהם. ללימודים אפשר להביא כרית טובה לתמיכה והפחתת הלחץ על אברי האגן, שמשפיעים מאוד על כאבי ראש.
לעבודה מומלץ לקנות כיסא טוב. ההמלצה שלי, אם מתאפשר, היא לקנות כיסא ברכיים, אשר מחזק את הגב ושומר עליו זקוף, או יותר טוב – לקנות כדור פיזיו גדול, שניתן להשיג בכל חנות ספורט, לנפח לגודל שבו האגן יהיה מוגבה אך במעט מהברכיים, ולשבת עליו במהלך היום או מול המחשב. כדור הפיזיו מפחית משמעותית את העומס על החוליות התחתונות, הגב נותר ישר, האגן נותר תנועתי ורך וכך זרימת הדם והחמצן בגוף אל האיברים אינה נחסמת כל כך מהישיבה הממושכת.

10) הומיאופתיה – טיפול הומיאופתי בהתאמה אישית הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לטיפול בכאבי ראש חוזרים ובמניעה שלהם לאורך זמן.
לאחר האבחון ההומיאופתי מותאם לך תכשיר הומיאופתי אישי אשר מאזן ומשפיע לטובה על כל המערכות בגוף. בהדרגה, כמות, תדירות ועוצמת הכאבים פוחתת ואפשר אף להיפרד סופית ממיגרנות כרוניות של שנים.
הטיפול ההומיאופתי הוא טבעי לגמרי ובטוח ללא שימוש בחומרים כימיים מזיקים וללא תופעות לוואי. ניתן לשלבו גם עם כל טיפול תרופתי קיים.

כדאי מאוד לברר מה הגורם למיגרנות. אבחון מקיף יכול למצוא את הגורם למיגרנות ולנטרל אותו.
לפרטים על אבחון מקיף לבירור הגורם למיגרנה לחצו כאן >>

שני פולק

שני פולק - הומאופתית מוסמכת

שני פולק RCHom, הומאופתית מוסמכת


טיפים ומאמרים נוספים: