10 מזונות המגנים על העורקים

תפקידם של העורקים להעביר חומרים חיוניים וחמצן מהלב לגוף. 

קיימות תרופות רבות המסייעות בניקוי העורקים כך שימשיכו בתפקודם התקין.

בכדי שלא להגיע לנטילת כדורים, ניתן למנוע את המצב באמצעים טבעיים.

ישנם מזונות הידועים כתורמים לבריאות מערכת הדם ובכך מפחיתים לחץ דם ומסייעים במניעת סתימת העורקים שעלולה לגרום להתקפי לב או לשבץ מוחי. 

 להלן 10 מזונות שיסייעו לשמירה על עורקים נקיים ופתוחים:

מקור התמונה:

http://www.freedigitalphotos.net

  •  אספרגוס – זהו אחד המאכלים הטובים ביותר לניקוי העורקים ומונע קרישי דם.
  •  יש השותים שייק אבוקדו בכל בוקר, אבל אפשר להסתפק גם במנה של הפרי עצמו.  האבוקדו מוריד את הכולסטרול הרע ומעלה את הכולסטרול הטוב. 
  • שמן זית – מחקר שנעשה לאחרונה העלה כי אנשים שצרכו באופן קבוע שמן זית, הורידו בלמעלה מ 40 אחוז את הסיכוי לשבץ מוחי. 
  • ברוקולי – הברוקולי בעל ערך תזונתי גבוה ודל בקלוריות. יכול לסייע בהורדת לחץ הדם וכולסטרול, עשיר בוויטמינים (C, A, B6) ובסידן.
  • אגוזים – חופן של אגוזי מלך או פקאנים עשיר באומגה 3 ובוויטמינים החיוניים לגופינו ואף יכולים למנוע התקפי לב ושבץ.
  • דגים – סלמון, מקרל וטונה למשל, הם דגים העשירים באומגה 3, מורידים את הטריגליצרידים ומעלים את הכולסטרול הטוב.  
  • רימון – ברימון ישנם אנטיאוקסידנטים המגנים על דפנות העורקים ומסייעים לזרימת דם תקינה.
  • כורכום – כדאי להתחיל ולהשתמש בתבלין הכורכום מאחר והוא עוזר להפחית את משקעי השומן בעורקים באופן משמעותי.
  • קינמון – במחקר שנערך לאחרונה עלה כי הקינמון עשיר באנטיאוקסידנטים המסייעים להורדת שומנים ממחזור הדם.
  • אבטיח – האבטיח עשיר בחומצות אמינו המסייעות להרחבת העורקים ולהורדת לחץ הדם.
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: