2-10 דקות הרפיה ביום לאישה העסוקה

ידעתן ש – 10 דקות הרפייה עמוקה ביום עדיפות על שעה שלמה של שינה קלה? רובינו נתקשה לפרוש למנוחה ארוכה ולשנת צהריים של ממש במהלך היום.  אבל 10 דקות של הרפייה, בתנאי שבאמת מרפים – יכול כל אחד מאיתנו למצוא.

להלן 3 שלבים להרפייה נכונה:

הרפיה נכונה היא הרפייה גופנית ומנטלית גם יחד. כזו שמשחררת מתח ולחץ מהגוף הפיזי ומהנפש כאחד.  וכמו כל דבר, ניתן לחלק גם את ההרפיה ל 3 שלבים…

השלב הראשוןהרפייה גופנית  – בשכיבה, תוך הפסקת כל פעילות של השרירים .
על המיטה, על ספה נוחה, מצאו מקום שקט עם טמפרטורה נעימה, ללא הסחות דעת.
עצמו את העיניים והתחילו להעביר את המודעות לגוף הפיזי ולהשקטתו.
התחילו בשחרור מתח ונוקשות מהראש, הפנים, הצוואר ועד לכל חלקי הגוף. 

מקור התמונה: FreeDigitalPhotos.net

השלב השני: התבוננות פנימה: מה אני מרגישה? איפה יש מתח? משהו כואב לי? על מה אני חושבת? משהו מטריד אותי. ננסה רק להתבונן במצב שאנו נמצאים. לא ננסה לשנות אותו, לא ננסה לשפוט, לא לבקר, לא להדוף. רק להיות.

השלב השלישי, העיקרי: ההרפייה המנטלית. השקטה מוחלטת של התודעה. כינוס כל החושים.
שלב זה יתבצע ע"י ריכוז מוחלט בנשימה שלנו. ננסה לנשום (לשאוף ולנשוף) רק דרך האף. נספור בלב כמה שניות אנו שואפים, לוקחים אויר וכמה שניות אנו נושפים, מוציאים את האויר.
ע"י הספירה תאלצו את עצמכם להתרכז רק בנשימה.
אט אט ננסה להאריך את משך הנשימה.
נרצה להאריך את זמן הנשיפה, הוצאת האויר, על זמן השאיפה, הכנסת האויר (כי תמיד יש לנו יותר מה לשחרר ומה להרפות….).

נכון, רובינו נתקשה להשאיר בחוץ את המחשבות המטרידות על מה עשינו, מה עוד יש לנו לעשות וכו' אבל הריכוז בנשימה לאט לאט יאפשר נו את הניתוק הזה מכל פעילות מחשבתית אחרת – וזו למעשה ההרפיה האמיתית.

10-12 סבבי נשימה (שאיפה + נשיפה) כאלה ביום יסייעו להרגיע את הגוף, את המחשבה, יתרמו לכושר הריכוז ולבריאות הפיזית והמנטלית.

בהצלחה

איילת הלפרן - מורה ליוגה

איילת הלפרן - מורה ליוגה

איילת הלפרן, מורה ליוגה, בעלת סטודיו ״עת היוגה״ בעמק חפר


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות