5 דברים שטוב לדעת על חרובים ומתכון לממרח מתוק ובריא

Photo by Delphine Hourlay from Pexels

Photo by Delphine Hourlay from Pexels

החרובים הם חלק בלתי נפרד מנוף הארץ. החרוב אמנם לא נכלל בשבעת המינים, המראה שלו פשוט ויבש והוא לא זוכה ל"יחסי ציבור", אך למעשה מדובר בפרי מזין בעל יתרונות בריאותיים משמעותיים שכדאי להוסיף לתפריט. מסופר על רבי שמעון בר יוחאי שברח למערה ליד פקיעין שבגליל מפחד הרומאים, וחי שם יחד עם בנו. הם התקיימו על חרובים בלבד במשך מספר שנים, וזה מרמז לנו כי לחרוב יש ערך תזונתי לא מבוטל. עד היום ניתן לבקר בפקיעין ולראות את המערה ואת החרובים הרבים הצומחים לידה.

היתרונות הבריאותיים של החרוב

  1. סידן – החרוב הוא מקור מצויין לסידן. ב-100 גרם חרובים יש 350 מ"ג סידן. הוא אינו מכיל חומצות אשר מפריעות לספיגת הסידן, כפי שמכילים חלק מהמקורות האחרים מהצומח. בנוסף, הוא מכיל גם זרחן ואשלגן.
  2. מווסת את רמות הסוכר בדם – החרוב אמנם מתוק ומכיל סוכר, אך בזכות כמות הסיבים הגדולה שבו, הוא עוזר לווסת את רמות הסוכר בדם ולשמור על פעילות תקינה של מערכת העיכול. לכן הוא גם יכול לשמש תחליף בריא הרבה יותר לשוקולית וכן כבסיס לממרחים דמויי שוקולד – ראו מתכון בהמשך.
  3. עוזר למנוע מחלות לב – החרוב מכיל כמויות גדולות של פוליפנולים, שהם נוגדי חמצון חזקים, ויכולים למנוע חמצון כולסטרול בגוף. כך הם עוזרים למנוע נזקים עקב מחלות לב וכלי דם וכן סוכרת.
  4. מונע סרטן – אותם פוליפנולים מקושרים ישירות גם לפעילות אנטי סרטנית, במיוחד לסרטן צוואר הרחם.
  5. מונע השמנה – הסיבים הייחודיים שבחרוב לא רק משפרים את פעילות מערכת העיכול, אלא גם מעכבים את הפרשת ההורמון גרלין, "הורמון הרעב". בכך הם מונעים אכילת יתר ועוזרים מאוד להצלחה בירידה במשקל.

את החרובים ניתן להשיג בשלמותם, בעיקר בעונת הסתיו, וכן כאבקה – אשר יכולה לשמש להכנת קינוחים, משקאות, עוגות ובעצם כתחליף לקקאו בכל מתכון כמעט.

כמו כן, כיום ניתן גם להשיג אותם בכמוסות, אשר מיועדות לסייע ולזרז ירידה במשקל.
לפרטים על כמוסות חרובים לדיאטה לחצי כאן >>

תחליף בריא לממרח שוקולד

הקקאו כשלעצמו אמנם מאוד בריא, אך בממרחי השוקולד שאנו קונים יש כמויות עצומות של סוכר וגם לרוב שומנים מוקשים. השימוש באבקת חרובים מאפשר להימנע מהסוכר המוסף ואת השומנים המוקשים בריא וטעים להחליף בטחינה, חמאת שקדים או חמאת אגוזים – לקבלת ממרח דמוי נוטלה.

המתכון הכי פשוט בעולם:

1/2 כוס טחינה
1/2 כוס אבקת חרובים

מערבבים היטב וזהו! זה מוכן.

אפשר לגוון ולהוסיף 2 כפות אבקת קקאו, כדי לתת לממרח טעם שוקולדי
וכן להחליף את הטחינה בחמאת שקדים או אגוזים.
במידה ורוצים להמתיק יותר – אפשר להמתיק עם תמר מג'הול טחון היטב.
לקבלת ממרח קליל יותר, אפשר להחליף את הטחינה, או את חלקה, בשמן קוקוס.

נסי גם את המתכון הזה לפאדג' תמרים וחרובים עם המרכיב הסודי >>

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: