5 טיפים: כיצד הסתיו יכול להיות טוב לבריאותינו

הערבים מתחילים להיות מעט יותר קרירים וכבר אפשר להתחיל להרגיש את הסתיו.

הסתיו מביא עימו כמה יתרונות בריאותיים המאפשרים לנצל עונה זאת לטובת שיפור הכושר הגופני ולשיפור איכות החיים:

1. למרות שיש פחות שעות אור, דווקא בסתיו אנשים ישנים פחות. השינה חיונית לגופינו וכאשר אנו מונעים אותה יכולה להיות עלייה במשקל, לחץ נפשי ופגיעה במערכת החיסונית. הקשיבו לגוף, הסתיו הוא העונה בה הגוף מכין את עצמו לחורף. אם אתם עייפים – לכו לישון מוקדם יותר.

2. נצלו את הפירות העונתיים העשירים בויטמינים ומינרלים: פירות הדר, גויאבות, בננות. הפירות והירקות בעונת הסתיו הם באיכות הטובה ביותר, תפוח למשל ידוע ביכולותיו להורדת כולסטרול. במרכולים ובשווקים עוד ניתן למצוא את פירות הקיץ, אך אלה כבר לא בעונתם ועדיף להיפרד מהם עד לקיץ הבא.

3. ניתן כבר לבצע פעילות גופנית בחוץ מבלי להזיע יותר מדי או לחשוש ממכת חום. אפשר לנצל את הטמפרטורה המתונה לרכיבה על אופניים או הליכה. זוהי עונה מושלמת לטיולים משפחתיים בטבע.

4. אפשר להתפנק עם כוס תה ירוק העשיר בנוגדי חימצון, נלחם ברדיקלים החופשיים ואף נצפה במחקרים כמונע סוגים מסוימים של סרטן.

5. ולסיום, מכירות מישהו שנולד בסתיו? לפי מחקר שנעשה באוניברסיטת שיקגו, לילידי הסתיו יש סיכוי גבוה יותר לחיות עד גיל 100.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: