6 המזונות שאת לא אוכלת נכון

freedigitalphotos.net | By KEKO64

freedigitalphotos.net | By KEKO64

כולנו יודעות שחשוב להקפיד על תזונה בריאה, עשירה בירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות.
אך מסתבר שזה לא כל הסוד. חלק מהמאכלים מכילים חומרים שמשתחררים רק לאחר בישול, חלק דווקא נהרסים בבישול, את חלקם עדיף לאכול בבוקר ואת חלקם דווקא בערב.

לפניך שישה מזונות שאולי את לא אולכת נכון ואיך תפיקי מהם את המקסימום:

1. פחמימות: מסתבר שמשנה מתי את אוכלת פחמימות. בכל מה שנוגע לדיאטה שלך, עדיף שתשמרי את רוב הפחמימות לשעות הערב. בבוקר עדיף להתמקד בחלבונים. כך תגבירי את שריפת השומן לאורך כל היום ותשמרי על תחושת השובע.

2. קייל: כרוב העל המפורסם, יש שאוהבות ויש ששונאות אותו, אך אין מחלוקת על היתרונות הבריאותיים שלו. מה שאת אולי לא יודעת עליו הוא שחשוב לאכול אותו מבושל או מוקפץ, ולא טרי. זאת משום שהוא מכיל חומרים שמעכבים את ספיגת הברזל, אשר נהרסים בחימום. זה נכון, אגב, לכל העלים הירוקים.

3. אגסים: אגסים מועילים לטיהור הדם ואינם מעלים את רמות האינסולין, יחסית לפירות אחרים. אך אם את רוצה להנות מהם במיטבם, אכלי אותם כשהם רכים ובשלים, ולא כשהם קשים, אז הערכים התזונתיים שלהם נמוכים בהרבה.

4. אספרגוס: אידוי נחשב לאחת הצורות הבריאות לבשל ירקות, אך בכל הנוגע לאספרגוס, האידוי הורס את הויטמין C הרב שהוא מכיל. עדיף לאפות אותו בתנור, כך שעוד יישאר פריך. גם יותר בריא וגם יותר טעים!

5. דגנים וקטניות: דגנים מלאים וקטניות הם מזונות בסיסיים בכל תפריט תזונה בריא. אך גם גם מכילים חומרים שמונעים ספיגה של חלק גדול מהמינרלים והויטמינים שהם מכילים. כדי להגביר את הספיגה, חשוב מאוד להשרות אותם מספר שעות לפני הבישול, או אפילו להנביט. כך גם תימנעי מתופעות לוואי במערכת העיכול…

6. תותי שדה: תותי שדה, כמו כל הפירות האדומים, הם קפסולה מרוכזת של בריאות. אבל כל הטוב שבהם נהרס במהירות בחשיפה לאור ואויר ולכן הכי טוב לאכול אותם בשלמותם, ולא חתוכים.

לסיכום, זה לא רק עניין של מה לאכול, אלא גם איך לאכול. בעזרת טיפים פשוטים תוכלי להפיק הרבה יותר מהמזונות הבריאים שאת אוכלת.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: