8 מזונות להורדת הכולסטרול

מקור התמונה: www.FreeDigitalPhotos.net

בדרך כלל מדברים על כולסטרול במונחים של "טוב" ו"רע". זהו מיתוס שהיום כבר מבינים שהוא לא נכון. למעשה, גם הכולסטרול ה"רע" (LDL) וגם ה"טוב" (HDL) חיוניים לגוף ואי אפשר להסתדר בלעדיהם.

יותר ויותר קולות בעולם הרפואה מציעים שאולי הרמה של הכולסטרול פחות חשובה, ומה שיותר חשוב הוא לשמור על הכולסטרול מפני חמצון. מה שכן מוסכם על כולם הוא שחשוב לשמור על היחס ביניהם: יחס מיטבי הוא יחס של 1:3 לטובת ה LDL. אצל רוב האנשים בעולם המערבי היחס נוטה יותר ל 1:4, וזה כבר עלול להיות בעייתי.

בכתבה נמשיך להתייחס אליהם כאל "הטוב" וה"רע", אך זכרו שזה רק לצורך הנוחות ולא באמת משקף את התפקיד שלהם בגוף.

רוב הכולסטרול שלנו מיוצר בגוף באופן טבעי, אך בכל זאת לתזונה יש השפעה מסויימת על רמות הכולסטרול. כאמור גם חשוב מאוד לשמור על הכולסטרול מפני חמצון, וכאן נכנסים לפעולה נוגדי החמצון, שמקומם בתזונה שלנו משמעותי ביותר.

אנשים רבים חושבים כי על מנת לשמור על רמת כולסטרול תקינה צריך לעבור לתזונה שהיא פשוט לא טעימה. למעשה מזונות מגוונים וטעימים ניחנו ביכולות לשמור על רמת הכולסטרול ואף להפחית אותה, תוך העלאת הכולסטרול הטוב.

על מנת שתכירו לפחות חלק מהמאכלים שנכללים בקטגוריה של טעימים ויעילים לכולסטרול, הכנו רשימה של אלו הזמינים ביותר בכל בית:

שיבולת שועל – בזכות הסיבים המסיסים הנמצאים בשיבולת השועל, אכילה שלה (גם בצורת אינסטנט) יעילה בסיוע סילוק הכולסטרול.

שקדים – אכילה של חופן שקדים יכולה לתרום להפחתת הכולסטרול בגוף, מצד שני אם אתן שומרות על המשקל יש לשים לב כי שקדים עתירים בקלוריות.

יין אדום – לנשים כוס יין אדום ביום יכולה לסייע בשמירה על רמות כולסטרול נמוכות וכן מגנה מפני מחלות לב.

תפוחים – תפוחי עץ עשירים בפקטין, בסיבים תזונתיים ובאנטי אוקסידנטים (נוגדי חימצון) ולכן יכולים לעזור בהורדת הכולסטרול הרע, תוך העלאת הכולסטרול הטוב.

דגים – דגים כמו טונה, סרדינים ודגי ים צפוני עמוק אחרים עשירים באומגה 3. אומגה 3 נחשבת לחומצת השומן הטובה ביותר ולרוב התזונה שלנו דלה בה.

סויה – חלבון הסויה עשיר באנזימים התורמים לפירוק הכולסטרול, חשוב להדגיש כי המחקר שנעשה בתחום התייחס לסויה לא מבושלת. כדאי להעדיף סויה שלא הונדסה גנטית וכן לא מדובר על חלבון סויה מעובד או מוצרי סויה מעובדים, אלא מוצרים בעיבוד מינימלי, כמו טופו, טמפה, אדמאמה או חלב סויה איכותי.

שום – מחקרים רבים הראו כי אכילת שום מורידה את הכולסטרול הרע ומעלה את הכולסטרול הטוב.

תה ירוק – מספר מחקרים הראו כי שתיית תה ירוק עשויה להוריד את ריכוז הכולסטרול בדם וכן מסייעת בהגנה מסוימת מפני מחלות לב וכלי דם.

בכל מקרה יש להקפיד על בדיקות באופן קבוע על מנת לעקוב אחר רמת הכולסטרול הטוב והרע בדם, ולהתייעץ עם רופא המשפחה לגבי הטיפול המתאים.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות