הסיבות המפתיעות שגורמות לך לאכול יותר

הבריאות והמשקל שלנו מושפעים מאוד ממה שאנו אוכלים, אבל חשוב מאוד לשים לב גם כמה אנחנו אוכלים.

אצל רוב האנשים תחושות הרעב והשובע מאוד לא מדוייקות, כי בחברה שלנו הרבה פעמים אנחנו אוכלים מכל מיני סיבות, לאו דווקא בגלל שאנחנו רעבים, או שכילדים לימדו אותנו שצריך "לגמור הכול מהצלחת", ואז אנחנו לא מתרגלים להפסיק לאכול כששבעים.

כתבה שהתפרסמה ב Ynet מפרטת עוד 8 סיבות שגורמות לנו לאכול יותר ממה שאנחנו באמת צריכים.

הנה כמה מהנקודות המעניינות והמפתיעות שעלו בכתבה:

תאורה – כשחשוך אוכלים יותר. זה אולי נשמע מוזר, אבל זה מתקשר למנגנון פסיכולוגי שגורם לנו להרגיש שקינוחים או אוכל שמן הם "חטא", והחושך קצת "מסתיר" ומסתבר שבמסעדות חשוכות אנשים מזמינים אוכל שמן יותר. במסעדות בהן יושבים בתאים פרטיים ויש הפרדה בין השולחנות, אנשים מזמינים יותר קינוחים.

מגוון – כשיש מגוון גדול של מנות, רוצים לטעום מהכול ואז אוכלים יותר. חישבו על ארוחות מזנון או ארוחות חג, בהן יש הרבה מנות ותמיד אוכלים הרבה יותר מהרגיל.

צבעוניות – בדומה למגוון, גם צבעוניות מגרה וגורמת לנו לאכול יותר. מהצד השני – כשהאוכל בצבע הצלחת, למשל: אורז לבן על צלחת לבנה – נדמה שפחות רואים את האוכל ונוטים לאכול יותר.

גודל כלי ההגשה – כאשר מגישים את האוכל בכלי הגשה גדול או צלחת גדולה – מסתבר שזה גורם לנו לאכול יותר. גם אריזות מזון גדולות יותר גורמות לנו לאכול יותר, גם אם האוכל פחות טעים. כאשר המנות קטנות, אוכלים פחות ומרגישים שבעים מהר יותר.

איך נאכל פחות

בחרו במסעדה מוארת ופתוחה – אם אתם נפגשים עם משפחה או חברים, ויש לכם השפעה על בחירת המסעדה, שימו לב לא רק לתפריט אלא גם לעיצוב המקום. בחרו במסעדה מוארת ובהירה, בה השולחנות נמצאים בחלל אחד. עדיף להזמין מנה אחת לעצמכם ולא להזמין הרבה מנות גדולות ולחלוק – כי אז אוכלים יותר. אם חולקים, אולי כדאי להזמין כמה מנות ראשונות, קטנות יותר, ופחות מנות עיקריות גדולות.

אם אתם בארוחת מזנון או בארוחה משפחתית גדולה – העדיפו לקחת צלחת קטנה ולשים בה כל פעם קצת אוכל. תמיד אפשר לקחת עוד סיבוב, ורוב הסיכויים שתרגישו שובע מהר יחסית ובלי לאכול יותר מדי.

עדיף להימנע משתיה ממותקת, משום שאלה קלוריות ריקות וסוכר שאין בו שום תועלת לגוף, אך אם כבר שותים – עדיף לבחור כוס גבוהה וצרה, מסתבר שזה גורם לנו להרגיש ששתינו יותר.

לסיכום, אכילה בריאה מתחילה ממודעות לאכילה. אז נשים לב לא רק למה אנחנו אוכלים, אלא גם לכמה אנחנו אוכלים. תמיד עדיף לאכול ליד שולחן, ארוחה מסודרת, כשהמנה בצלחת, ולא "לנשנש" מהסירים או מהמקרר, אבל גם אם מצאתם את עצמכם בסיטואציה של אכילה ממזנון או ממנות המוגשות למרכז השולחן, שימו לב לכלים ולכמויות.

הכתבה המלאה ב Ynet פה >>

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: